Nieuwkomeling

Gestart door Sara, februari 03, 2006, 21:20:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Hallo medeparkietenfreaks,

Ik ben vandaag uiteindelijk dan toch een nieuw parkietje gaan halen.
M'n mama denkt dat ik zo mijn verdriet over Arno misschien beter verwerk aangezien m'n grasparkietjes nu weer met 4zijn.Het is een blauw geworden met een wit kopje.Ik heb nu terug 2mannetjes en 2vrouwtjes.Ik heb het nog steeds er moeilijk met het verlies van Arno,nu zo'n 2maanden later.Ik hoop nog altijd dat hij zal terug komen en ik kan hem niet uit m'n hoofd zetten.Ik hoop dan ook dat Noah een nieuw  vriendje gaat zien in het nieuwe parkietje en dat ze minder ruzie gaan maken.Ik weet nog niet wanneer ik hun eerste ontmoeting ga laten doen maar ik laat het nieuwkomertje eerst wat wennen :)
Ik hoop dat ie tam wordt maar ik weet nog echt geen naam.M'n mama dacht om hen Arno te noemen zoals zijn voorganger maar dat kan ik niet doen vind ik.
Ik zal er nog wel een tijdje over moeten denken :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

birdy

Hoi baasje van arno,ik kan het me goed voorstellen dat je er nog steeds moeite mee hebt met het overlijden van arno,zelf heb ik het ook nog steeds moeilijk met het overlijden van birdy,birdy is 27-10-2005 overleden,ik mis haar nog elke dag en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk,ik heb ook er ook eerst aan gedacht om het volgende parkietje birdy te noemen ,maar heb besloten het niet te doen,omdat birdy toch heel speciaal voor mij was ,maar dat is natuurlijk iets persoonlijks,laat je het nog even weten hoe je hem gaat noemen ,ik wens je heel veel plezier met je nieuwe vriendje groetjes jolanda

Sara

#2
hallo,

Ik heb hem Paco genoemt.Ik dacht eerst aan Liberté omdat dat het franse woord is voor vrijheid en wel mooi klinkt maar dat vond ik wat te lang dus heb ik Paco genomen.Hij is nu al erg tam.Hij blijft mooi bij me zitten maar soms vergeet ik dat ie dat doet en maak ik een plotse beweging en dan is hij weer even z'n vertrouwen in me kwijt en vliegt ie weg.Ik vind dat hij wel vlug tam is geworden maar daarnet was hij wat rondjes aant vliegen en hij zat op de stok waar de gordijnen aanhangen.Hij bleef met z'n staart haken achter de ringen waaraan de gordijnen hangen..Hoe hij dit klaarspeelde weet ik niet hij zat echt vast met z'n staart.Toen ik zag dat ie vast zat ben ik naar hem toe gegaan maar ik kon niet aan hem.Ik ging snel een stoel halen om hem te bevrijden maar het was al te laat,hij had zich los gerukt en z'n staartveren vlogen één voor één naar beneden.Hij heeft nu geen staartveren meer maar er is nergens bloed te bespeuren,volgens mij moeten zijn staartveren al erg los hebben gezeten.Hij hij alleen z'n 2kortste staartveren behouden.Is het normaal dat die staart dan zo los zat??

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes