Geen Fruit Eten!

Gestart door brammetje, februari 02, 2006, 20:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brammetje

hoi, mij bram is 3 maanden oud, en wil geen fruit eten.
heel af en toe kijk ze er heel erg nieuwgierig naar en het helpt soms als je het echt voor de snavel houd, dat ze er dan we l een hapje van neemt maar voor de rest is er geen intresse. hoe kan ik haar aanleren dat ze er van gaat eten?
voor de rest eet ze wel fruitzaad uit de dierenwinkel en van de staafjes.
die ze om de twee weken krijgt. omdat er veel suiker in zit, of dat waar is weet ik ook niet eens echt.
voor de rest bestaat haar eten wel uit wel afwisseling. noten, zaadjes,stukje ei af en toe en noten gaan er graag in. voor de rest is het met groen voor het zelfde verhaal. wat kan ik doen? en is ze er messchien te jong voor dat ze er niet naar om kijkt?
alvast bedankt voor het antwoorden terug, groetjs leah en bram.

Ingrid

Hoi Leah,

Je parkietje moet nog fruit leren eten. Wat kan helpen is dat jezelf heel overdreven zegt dat je het lekker vindt en maakt daarbij smakkende geluiden. Laat zien dat je van het fruit hapt, vaak worden ze dan wel nieuwsgierig en willen ze wel proeven.
Het zal misschien niet meteen lukken, maar biedt het gewoon dagelijks aan. Wanneer je gevleugelde vriendje eenmaal heeft geproefd hoe lekker het is, dan weet hij waarschijnlijk niet van ophouden ;).

Deze vraag is al vele malen gesteld en beantwoord, een volgende keer kun je ook de zoekfunctie gebruiken:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=1

Groetjes, Ingrid

brammetje

@ingrid bedankt voor de reactie
ik heb het al vaker geprobeerd zoals jij het zegt maar de ene keer toont ze wel interesse,en de andere keer niet
maar ik blijf het proberen