Niet Weer...

Gestart door Kleintjes, februari 02, 2006, 14:00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,
Ik heb al eerder een soortgelijk beericht geplaatst over Pino.

Ditmaal zit hij niet echt bol, hoewel hij t soms n beetje koud schijnt te hebben omdat hij dan wat rilt, dan zet ik de verwarming even hoger zodat t wat warmer wordt. Pino is nog gewoon actief, en sinds Kyra er is zit hij zelfs soms weer te fladderen op de stok, net alsof hij wil vliegen hoewel hij dit al jaren niet meer kan :) . Vanmorgen toen ik de doek van de kooien haalde ( die ligt 'savonds erover ivm de tv en PC's) hoorde ik hem weer met ademhalen. Niet echt piepen maar meer iets zuchtends, beetje alsof je in n zakje knijpt waar n klein gaatje in zit.
Ik ben al met hem hiervoor bij de DA geweest en daar bleek hij toch gezond te zijn. Ze krijgen inmiddels al geruime tijd ander voer plus al (geef ik al n paar jaar ) extra vitamine druppels en eivoer. Toch vind ik t n beetje vaag allemaal....
Pino is gewoon vrolijk en (helaas) nog steeds bijtgraag. Hij gedraagt zich verder heel normaal en heeft gelukkig al n tijdje geen epileptische aanval meer gehad :D .
Weet iemand misschien iets wat ik nu nog zou kunnen doen?

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

thexfile

nou het enige wat ik me nu begin in te deken is het fijd dat hij piept alsof hij asma heeft en het fijd dat je een doek over de kooi hebt...

probeer eens de doek er een nacht af te laten en kijk eens of hij dan nog zo slecht ademt , kan allicht daardoor komen....

en als dat het niet is kan je gaan kijken of het niet te stoffig is bij jou in huis gezien dit bij mensne ook lijd tot ademhalings moeilijkheden....

weet ook niet of jullie roken in zijn bijzijn en zo ???

maar dit is het enige wat mij zo te binnen schoot...

sukses er mee

janneke

Hoi,
Mijn parkiet Kobus klinkt ook benauwd. Het viel vrij snel op nadat ik hem gekocht had. Na het vliegen ging hij piepend ademhalen. Na een maand ben ik hiermee naar de dierenarts gegaan. In de dierenwinkel zat Kobus namelijk in een klein hokje. Ik dacht dat het kwam omdat hij niet gewend was om te vliegen.
Bij de dierenarts werd longonsteking geconstateerd. Kobus heeft een antibioticakuur moeten volgen, deze werd steeds toegediend door de dierenarts. Het piepende ademhalen is minder geworden, maar het is er nog wel. Volgens de dierenarts heeft Kobus astma.
Bij ons wordt niet gerookt bij de parkieten, en verder wordt rond de kooi een paar keer per week gestofzuigd. Kobus is verder ook goed in orde, hij is ontzettend levendig, zit niet bol en eet heel veel!
Ik weet eigenlijk niet wat je kan doen aan astma, volgens de dierenarts niet veel, behalve de kooi schoonhouden. Verder staan de parkieten bij mij in een hoek van de kamer, zodat ze niet op de tocht zitten.
Het is echter vervelend om te zien dat je parkietje zo piept met ademen. Ik wens je er veel succes mee!
Groetjes Janneke