Een Vriendje Voor Brammetje

Gestart door brammetje, januari 30, 2006, 22:22:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brammetje

we hebben/gaan voor brammetje en vriendje / vriendinnetje kopen
want zij is nog steeds erg stil
we willen de nieuwe parkiet (zodra hij er is ) 2 weken laten overwennen
maar nu ons probleem we hebben alleen nog een kanarie kootje kan dit voor het overwennen of is het raadzaam om toch te kijken voor een andere kooi
mvg marcel en leah

Irisje



Wat leuk dat jullie een vriendje voor Brammetje gaan kopen.
Ik heb voor anderhalf week een vriendje voor Pietje gekocht en Pietje is daar enorm van opgeknapt. Hij is veel levendiger geworden en speelt meer. Laatst heb ik ze zelfs betrapt dat ze elkaar kusjes aan het geven waren. Ik heb ze gelijk bij elkaar gedaan ondanks dat ik veel het advies heb gehad om ze apart te doen. Ik heb ze eerst goed geobserveerd en het ging eigenlijk gelijk goed, eerst wel een beetje kibbelen, maar nu geven ze elkaar al kusjes. Zo leuk om te zien.
Om antwoord te geven op je vraag of en kanarie kooitje ook kan daar weet ik niet zeker een antwoord op, maar ik denk van wel.

Veel succes met je nieuwe vriend(in)

Iris.

Annika

een kanarie kooi is ongeschikt vanwege de verticale spijlen, je parkietje kan daar niet in klimmen. En dat is nou juist iets dat parkieten veel doen  ;)

Caradow

Ik denk dat een kanariekooitje voor korte tijd niet zon probleem is. Na de gewenningsperiode komt ie toch in een goede kooi, het is maar voor korte tijd.

brammetje

nou voor de zekerheid toch maar een ander kooitje aangeschaft
ik wist wel dat een kanariekooi niet geschikt is
maar ik dacht dat het mischien voor die korte tijd niet zo erg zou zijn
mvg marcel

Annika

het is natuurlijk voor een korte periode, maar vooral als je een jong parkietje aanschaft zal ie nog veel klimmen denk ik  ;) super dat je er een kooitje bij gekocht hebt en hopelijk kunnen ze lekker snel samen!