Tam Maken

Gestart door veronique, januari 30, 2006, 16:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

veronique

Hallo...

Ik wilde eigenlijk iets vragen over mijn parkiet chico...
Ik heb chico nu precies een week hij/zij is nu 7 weken oud!
Heb deze parkiet bij een kweker gekocht. Was al hand tam toen ik m kreeg...
Was de hand van de verzorger al goed gewend!
Nu heb ik misschien de fout gemaakt!
Vanaf de dag dat ik m heb,heb ik m al heel veel aandacht gegeven en m elke dag wel uren uit de kooi gelaten...
Wat het probleem nu is hij luisterd niet meer wil niet mee terug in de kooi en als ik m eindelijk in de kooi krijg is hij hartsikke wilt en probeert alles te doen om eruit te kunnen... Maakt veel lawaai op een manier dat die erg kwaad is!
Bijt aan de kooi probeert alles te doen om eruit te komen!
Wat is nu de beste manier om m tam te maken... Want nu wil die ook niet meer op de hand... Want als ik met de hand in de kooi ga komt die wel op mijn hand maar gewoon om er uit te proberen te komen!
Hij wil zijn zin echt door drijven!
Wat kan ik nu het beste doen, moet ik m negeren of minder aandacht geven?
Ik hoop dat u wat tips voor me heeft...

                                         Gr veronic

Sonja

#1
Hoi Veronique,

Welkom op het forum! :)

Omdat je je parkietje zo vaak uit de kooi hebt gelaten, vindt hij het nu in de kooi niet meer zo fijn.
Als je hem telkens zijn zin geeft, als hij zich zo aan het uitsloven is, blijft hij het doen.
Je kunt hem het beste voorlopig niet meer uit de kooi laten, en hem negeren als hij zo druk doet.
Vergeet hierbij nooit om hem uitvoerig te belonen als hij gewoon rustig in zijn kooi zit.
Hij moet nog leren om zijn kooi als huisje te beschouwen.
Als het zover is, en hij komt bovendien zonder aarzelen op je hand zitten, dan is de tijd rijp om hem los te laten in de kamer.
Wij adviseren daarom ook altijd om je parkietje eerst handtam te maken in de kooi, voordat je hem eruit laat.

Voor tips hoe je je kleine vriendje het beste tam kunt maken, kun je deze link lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Heb geduld en wees consequent, dan komt het echt wel goed met Chico. ;)

Groetjes, Sonja.