1 Jong Grasje Te Koop (inmiddels Verkocht)

Gestart door Annika, januari 29, 2006, 20:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

bij deze wil ik toch 1 jong grasparkietje alvast te koop aan bieden. Hij/zij is nu 9 dagen oud, mag dus over zo'n 5 weken weg, mits ie dan zelfstandig is.
De kleur is nu dus nog niet bekend.
Vanaf dat hij/zij een verenpakje krijgt zal ik er dagelijks mee bezig zijn om hem/haar alvast aan handen te laten wennen.
Bij deze wel alvast een fotootje van vandaag.



Groetjes Annika

Ingrid

Oooooooooooooooh Annika, wat een droppie  :wub:  :wub: .

Annika

ik vind 'm vooral vreselijk lelijk haha  :rolleyes:  hij krijgt in ieder geval genoeg voedsel als je de buik en krop zo bekijkt, moet ook wel met al dat harde gepiep  :D

Sonja

Hoi Annika,

Wat een ontzettend lief klein piepkuikentje!! :wub:
Geweldig om te zien!
Ik ben benieuwd tot wat voor een prachtparkietje hij/zij gaat uitgroeien!
Leuk dat je ons weer op de hoogte houdt! ;)

Groetjes, Sonja.

smartie

Haha. Ik vind een bloot parkietje ook niet zo mooi maar wel onwijs leuk om te zien hoe zo'n naakt kleintje uitgroeit tot een kleurrijk ondeugend verenpakje!

Ook leuk voor in het parkietenplakboek: van baby naar volwassen vogel!

PS. Ik vraag me af of je de vogel met de hand (pipet pap) gaat grootbrengen. Omdat ie al uit het blok is gehaald? Was dit noodzakelijk door de lege krop??

Annika

nee hoor, dit was puur even voor de foto.
Ik heb een koppel parkieten binnen in een kooi en daarbij nog 1 jong uit het eerste nest (van drie)
Omdat de beide ouders tam zijn kan ik de jongen uit het blok halen, even bij me houden en weer terug zetten zonder problemen.
Zoals ik al zei was dit alleen even voor de foto, omdat ie nu nog wel erg klein is, maar als ie dadelijk goed verenpakje krijgt zal ik er dagelijks mee bezig zijn.
Ik begin meestal met een paar minuutjes in mijn handen en later uiteraard langer, totdat ze uit het blok komen en in de kamer rond gaan vliegen.

Groetjes Annika

PS op mijn website kun je foto's vinden van eerdere nestjes e.d

smartie

Hoi Annika.

Ik was gisteren al op je website geweest zonder te weten dat het JOUW website was. Leuk!

Ik heb veel parkietjes gehad maar nooit 2 tegelijk. Dus ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Maar doordat jij het baby parkietje veel vast hebt... betekent dat dan ook dat je ze makkelijker kunt vastpakken als ze groter zijn? Al onze vogels kwamen graag op onze vinger zitten, maar als ze ziek waren was het een ramp: ze waren nog nooit vastgepakt en verzetten zich hevig. Dit voelt natuurlijk als verraad aangezien het diertje ons vertrouwde. Maar ik vraag me af of je dit makkelijker kunt maken door erin te blijven trainen??

Ik zie de vooruitgang graag verschijnen: leuk al die foto's!

Annika

of je ze later makkelijker vast kunt pakken als er wat aan de hand is is per parkiet verschillend denk ik.
Joey kan ik vastpakken, maar hij vindt het niet leuk. Toch zal hij mij niet bijten, is hij daarna ook niet bang voor mijn handen etc. Maar ik denk dat het meer over Joey zegt, dan over het van jongs af aan vasthouden eigenlijk.

Groetjes Annika

Chicko

#8
Heej Annika ,, Ik wil je grasparkietje wel hebben ,, Maar waar woon je ,,

Annika

sorry, de kleine is in principe al vergeven aan Maartje

Parkieten-Freak

#10
Wat een snoepie Annika, ik heb net de foto's zitten bekijken! :P  :wub:


Annika

#11
haha ja he, zal straks met veel pijn in mijn hard 'm/'r weg moeten doen vrees ik  :rolleyes:


het lijkt erop dat de kleine blauw wordt, dus net als Dopi en Jessie van het vorige nest  :)


Berichtjes samengevoegd ;)
gr safrena

maartje

hallo,
dan zal ik mij ook even melden, als hopelijk de nieuwe vriendin :blush: van het kleine pluizig en al redelijk blauwe grasje.
Nog nooit een parkiet gehad, maar ja.. ik kan me voorstellen dat het toch erg moeilijk is om hem weg te doen.
Bij deze zal ik beloven dat hij/zij een geweldig leven bij mij zal krijgen.
Ben al ontzettend trots en laat iedereen de parkiet zien via de site van annika. Heb trouwens ook al alles in huis.. behalve de parkiet.

de trotse nieuwe vriendin, maartje

Annika


NoNNePoN

hahaah die ziet er zo engig uit zeg  :P
ik hoop dat hij mooi geworden is

maartje

he,
zelf vind ik dat ie erg mooi is geworden..
kijk maar naast mijn berichtje daar is ie 4 weken oud.
maartje

Parkieten-Freak

Hij/zij is zeker mooi geworden Maartje! :D
Ik heb zitten genieten van de foto's op Annika's site.  :D


Sara

Ook ik heb daarjuist een kijkje genoemen op Annika's site.Echt geweldig mooie foto's :D .
Het is me opgevallen dat het broedblok op de kast staat..Broeden de parkietjes daar of is dat gewoon voor die mooie foto's te maken?

Groetjes en nog eens chapeau voor zo'n mooie foto's en grasparkietjes Annika! :D

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes