toch nog tam en niet verpest.

Gestart door Lenthe, april 24, 2005, 19:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenthe

Hoi.

Ik zat er dus over te denken om mijn mannetjes parkiet leo die nu een half jaar alleen zit een vriendje te geven.
Overal lees ik dat dat kan, maar nu kreeg ik laatst van de kweker waar hij vandaan kwam te hroen dat het toch niet zo slim was.
Hij zei namelijk dat als ze elkaar neit mogen dat ze elkaar dan kaal kunnen pikken.
En m'n vader zegt dat ik mijn parkietje leo dan helemaal verpest omdat hij dan minder tam word, en hij is nu tam.
Zal het echt zo zijn dat mijn leo minder tam gaat worden als hij een vriendje krijgt of blijft hij net zo tam als nu.

Mischien heeft iemand hier ervaring mee? want ik weet nu niet wat ik meot doen. Ik wil er 1 bij omdat het voor leo gezellig is en natuurlijk voor mij, maar ik wil hem niet "verpesten" :(



p.s. Hij is tam genoeg dat ik hem uit z'n kooi kan halen en op m'n hand heb. Maar hij komt nog neit vanzelf uit z'n kooi. Ik dacht dat als hij een vriendje heeft dat hij mischien eerder eruit komt omdat ie dan een maatje heeft.


groetjes Lenthe

Safrena

Hey Lenthe

IK heb ook een tijdje een meisje gehad dat super tam was en heb een tijdje later er nog een meisje bij gekocht.

Mijn eerste meisje is nog steeds super tam hoor met een verschil dat ze niet meer een hele dag bij mij zit maar ook even met haar soortgenootje speelt.

De kans dat parkietjes elkaar niet mogen is heel klein :wink:

Als je er een nieuw vriendje bijhaalt houd je ze best de eerste dagen in een aparte kooi zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en zodat jij je nieuwe vriendje ook handtam kan maken

vele groetjes

Annemiek08

Ik zou er gewoon nog een bij kopen! Zoals je al zegt: het is veel gezelliger voor Leo. Een grasparkiet is en blijft een groepsdier! Je moet ze wel langzaam aan elkaar laten wennen. Dus niet meteen bij elkaar in de kooi stoppen, maar eerst allebei apart in een kooitje ;) Ik heb hier geen ervaring mee (ik heb ze tegelijk gekocht :D) maar ik zou het wel gewoon doen!

Xje Annemiek

Lenthe

Ik wou ze zowiezo appart in een kooi hebben in het begin.
Maar nu wil ik voor de nieuwe een nieuwe grotere kooi kopen en ze dan als ze elkaar mogen bij elkaar zetten.
zou het voor m'n oude parkietje iets uit maken als hij in een andere kooi gezet word??

groetjes Lenthe