Droge Huid Onder Z'n Verenpak

Gestart door Jill, januari 24, 2006, 08:53:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jill

Bartje lijkt goed hersteld te zijn van z'n ziek zijn van anderhalve week terug...maar wast zichzelf nog steeds erg veel. En niet te zachtzinnig kan ik zeggen, hij slaat echt z'n snavel in z'n veren, het liefst overal tegelijk.

Mijn moeder heeft hem gisteren uit de kooi gehaald en even tussen z'n veertjes gekeken en volgens haar heeft hij een heel schraal huidje momenteel.

Is daar iets aan te doen zonder tussenkomst van dierenarts?
Hij eet en drinkt wel goed, dus verstoring van de vochtbalans en/of vitaminegebrek lijkt me niet waarschijnlijk.

Safrena

Hey Jill

Waarop heeft je ma deze conclusie gebaseerd???

Het droge velletje zou eventueel kunnen komen door de medicijnen die je parkietje heeft moeten nemen.

Je kan dan best even contact opnemen (telefonisch)met je dierenarts en vragen wat hij/zij aanraad om te doen.
Misschien is er toch door de medicijnen een vitamine tekort en moet je parkietje een beetje extra vitaminen krijgen.

Mijn meisje had ook door de medicijnen een vitamine tekort waardoor ze een veertiental dagen een vitamine preparaat moest nemen.

vele groetjes

Jill

Hoi Safrena!
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb hem vorige week zonder bezoek aan de dierenarts uit laten zieken, dus van de medicatie is niet de oorzaak.
Hij is heeft daarstraks al een sprong in de afwasbak (met zuiver water) gemaakt, iets waar hij normaal niet zo gecharmeerd van is, en sindsdien is hij al stukken rustiger met wassen...
Maar ik hou em nog even in de gaten.

In ieder geval, hartelijk bedankt voor je advies!