Aandacht

Gestart door Fuma, januari 15, 2006, 16:52:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fuma

Ik zit eraan te denken om een parkiet aan te schaffen. Wat ik me afvraag is hoeveel aandacht zo'n beestje nodig heeft.
s' Ochtends ga ik om een uur of 7 naar school en ik kom vaak weer einde van de middag pas weer thuis, tussen 4 en 6. 's Avonds kan ik er gewoon bij zijn. Krijgt hij zo te weinig aandacht of kan dat wel zo.

Sara

Ik ben ook naar school van 8uur tot 4uur,in de grote vakantie kocht ik m'n eerste grasparkietje maar op het einde van de vakantie heb ik een 2e parkietje bijgekocht omdat ik wat weinig tijd zou hebben in de schoolperiode.Als je dus 2 of meer grasparkietjes hebt gaat dat prima want deze geven mekaar al aandacht..Als je één parkietje alleen houdt en je hebt niet zoveel tijd kan je ook zorgen voor veel speelgoed tegen de verveling maar omdat je s'avonds vast ook huiswerk moet maken lijken me 2parkietjes beter;)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Hoi Fuma,

Welkom op het forum! :)

Een alleen gehouden parkiet heeft heel veel aandacht nodig, anders zal hij of zij erg eenzaam worden. Een parkiet is een groepsdier.
Als je straks veel weg bent, is het dan ook echt aan te raden om hem een kameraadje te geven, dan hebben ze in ieder geval elkaar.
Zoals baasje van Arno al schreef, is het sowieso goed om ze veel afleiding te geven in de vorm van speeltjes e.d. Ook vinden ze het fijn als je de radio zachtjes laat spelen als je niet thuis bent.
Dit neemt echter niet weg, dat je aan twee parkietjes ook de nodige aandacht zult moeten kunnen besteden.
Ze zullen samen evengoed heel blij zijn als je je veel met ze bezighoudt. ;)

Groetjes, Sonja.