Grotere Kooi?

Gestart door Shana, januari 15, 2006, 15:18:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shana

Hoi iedereen!

Ik wou voor mijn parkietje een grotere kooi kopen (heb nu een normale parkietenkooi), ik had graag zo een soort van papegaaienkooi maar dan met parkietenopzitstokjes en speeltjes in, zodat hij meer speelruimte heeft.  Is dit een goed idee?  Hij is al 9 jaar dus ik hoop dat de verhuis van kooi dan niet te veel stress meebrengt voor hem.  Wat vinden jullie?

Groetjes en alvast bedankt
![/font]

Sonja

Hoi Shana,

Op zich koop je een kooi nooit te groot voor je parkietje, maar een papegaaienkooi vind ik geen goede keuze voor je grasparkiet.
De tralies staan in een dergelijke kooi veel te ver uit elkaar, en dat kan gevaarlijk zijn voor je lieve gevleugelde vriendje, omdat hij zal proberen er doorheen te kruipen, met alle gevolgen vandien. :(
De max. tralie-afstand voor een parkietenkooi bedraagt 1 tot 1,5 cm.

Je parkietje heeft al een behoorlijke leeftijd, maar hij kan nog wel wat jaren mee, hoor.  :)
Of het veel stress voor hem zal opleveren, hangt ook een beetje van het karakter van het beestje af. Ik zou wat vertrouwde speeltjes e.d. in zijn nieuwe kooi hangen, zodat het niet helemaal vreemd voor hem is.
Ik heb zelf ook nog niet zolang een nieuwe kooi voor mijn parkietjes, en heb die eerst een poos in de kamer laten staan, terwijl ze hun oude huisje nog hadden. Ze hebben zo in hun eigen tempo aan de nieuwe kooi kunnen wennen, en werden op een gegeven moment zo nieuwsgierig dat ze uit zichzelf een kijkje gingen nemen. :)
Misschien kun je het op deze manier proberen. ;)

Veel succes!

Groetjes, Sonja.