Wij Zoeken Deze Kooi

Gestart door rjwblom, januari 15, 2006, 14:32:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjwblom

Hoi,


Wij zijn twee jonge parkieten en zagen op een buitenlandse Internet site de kooi zoals te zien op bijgevoegde foto. We zouden graag te weten komen of iemand deze kooi kent en misschien zelfs in Nederland geïmporteerd wordt.

Groetjes,

Dolce & Gabbana

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

#1
Hallo,

Als ik het zo zie, lijkt het me meer een kooi voor papegaaien, hij heeft nl. wel wat weg van deze:

http://www.parrotshop.de/images/brazhava.jpg

Dit is ook een papegaaienkooi, en ongeschikt voor grasparkietjes.
Het beste voor grasparkietjes is een kooi met een tralie-afstand van 1 tot 1,5 cm.  en horizontale tralies, zodat ze fijn kunnen klimmen. ;)

Overigens vind ik de kooi op de link die ik gegeven heb, zelf ook geen geschikte papegaaien/grote parkietenkooi, vanwege de verticale tralies.

Groetjes, Sonja.

rjwblom

#2
Hoi Sonja,


Bedankt voor je reactie. We zien toch nog wel verschil hoor. De kooi in jouw link is ook heel mooi maar heeft wat ons betreft net niet het sierlijke dat we in de kooi op onze foto zagen.

De kooi op onze foto was volgens de beschrijving overigens wel een specifieke parkietenkooi en dat konden we beamen gezien de vele horizontale spijlen waar we lekker in kunnen klauteren.

Maar goed, wellicht vinden we met wat geduld toch nog de sierlijke, antiek aandoende, kooi van onze dromen. En anders doen we gewoon net of we papegaai zijn.  :lol:


Groetjes,

Dolce & Gabbana

Ingrid

CiteerDe kooi op onze foto was volgens de beschrijving overigens wel een specifieke parkietenkooi en dat konden we beamen gezien de vele horizontale spijlen waar we lekker in kunnen klauteren.
[snapback]19807[/snapback]

Even ter aanvulling:
Een specifieke parkietenkooi wil niet zeggen dat de kooi ook geschikt is voor grasparkieten. Er zijn ook grotere parkietensoorten, zoals de welbekende valkparkiet. Voor de grotere soorten hebben de tralies een ruimere afstand tussen de spijlen.

Groetjes, Ingrid

rjwblom

#4
Hoi Ingrid,


Je hebt gelijk. We hadden daar even niet aan gedacht. Dan moeten we toch op zoek naar deze kooi in grasparkiet formaat. Zal even zoeken worden of een oude smid zoeken.  :)

Bedankt voor je reactie!


D&G