Parkietenterrorisme

Gestart door sannevdg, januari 12, 2006, 18:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannevdg

Hallo,

Wij hebben sinds vorig jaar 2 parkieten. We hadden er eerst 1 en hebben er een half jaar later nog 1 bij gekocht. Ze zitten nu dus 1 jaar samen in een kooi. In het begin hebben ze apart gezeten om te wennen, maar dat was geen succes de jongste parkiet werd helemaal gek alleen in zijn kooi.

De jongste parkiet (Joepie) is vanaf het begin af aan de "baas" in de kooi. Zazu heeft weinig te vertellen. Dit betekend dat Zazu wordt weggejaagd als hij zit te eten en Joepie wil eten, of als Joepie op het schommeltje wil zitten waar Zazu zit (er hangen er 2 in).

De laatste paar dagen vind ik het een beetje zielig worden, want Joepie gaat op zijn kop in de kooi hangen zodat hij onderste boven continu Zazu kan pesten.

We hebben ze nu even uit elkaar gehaald.

Heeft iemand een verklaring voor dit gedrag en kan iemand aangeven of dit over gaat.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten
Sanne

Ingrid

Hoi Sanne,

Het gedrag wat jij beschrijft komt hier ook wel eens voor. Ik heb een popje en een mannetje. Momenteel gaat het over het algemeen goed, maar er is een tijd geweest  :blink: .
Lees hier maar eens mijn ervaringen met mijn twee deugnietjes en de tips die ik kreeg:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...vechtpartijtjes

Groetjes, Ingrid