Titel Aangepast: Vraag Over Voliere

Gestart door sonjaH, januari 12, 2006, 11:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjaH

Wij hebben sinds kort een buitenvoliére met o.a. grasparkieten. Het valt me op dat er regelmatig eentje overlijd. Nu zijn het grotendeels afdankers, dus een leeftijd weten we niet echt.
Maar misschien doen we wel gewoon iets fout.

Ze zitten momenteel buiten, maar hebben wel de beschikking over een dubbelwandig nachthok. Is dit voldoende?
Wie heeft er advies?

Parkieten-Freak

Grasarkieten beschouw ik nooit en te nimmer afdankers.
Daarnaast zijn het behoorlijk sociale en intelligente diertjes.
Het maakt niet uit of het een oude vogel is of een jongere: iedere grasparkiet heeft aandacht en goede verzorging nodig.

Ik zal even de titel van het topic aanpassen, wellicht kunnen de leden met goede kennis van volieres je helpen. :)


Caradow

Komen de vogels vanuit andere buitenvolieres?

Als de vogels vanuit binnenvolieres/kooien komen, dan zou het heel goed te maken kunnen hebben met de overstap van binnen naar buiten, de vogels hebben tijd nodig om te wennen aan het andere klimaat. (kou wind e.d)

Carla

Zoals Caradow al zei kan je in de winter geen binnenparkieten buiten in een voliere laten wonen.
Staat je voliere beschut tegen regen en wind ? Of is deze helemaal open ?
Zelf heb ik ruim tien jaar een voliere staan en er zijn pas dit jaar twee parkietjes gestorven. En dat was dan van ouderdom.
Mijn voliere staan onder een afdak zodat de vogels hememaal afgeschermd zijn van het slechte weer. Bij echt koude dagen wordt de warmtelamp ingeschakeld en dat kunnen de parkietjes echt wel waarderen.