parkietje is niet blij...

Gestart door bloem, april 23, 2005, 18:45:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloem

hallo allemaal,

ik heb sins een maandje een parkiet, zonnetje genaamd. het is een schat van een beest alleen doodsbang voor alles. zo lang ik bij de kooi uit de buurt blijf is er niks aan de hand maar wil ik water verschonen wordt hij bang. zit dagen voor de kooi maar hij ontspand pas als ik ervan weg ga.. dus heb ik hem maar gelaten.. hij praat ook niet meer, eigenlijk helemaal niet meer en blijft maar op 1 plekje zitten.. hij is wel gezond, maar mischien heel eenzaam? het is als een jong parkietje bij ons gekomen..

nu denk ik, doe ik er goed aan hem gewoon beneden in de voirre te doen buiten, en 2 jongen nieuw uit blok boven te zetten, en het daarmee proberen? want kennelijk is hij gewoon echt niet gelukkig..

groetjes bloem

p.s. hij heeft al niet veel gepraat maar in het begin vond hij muziek wel leuk, nu eigenlijk niks meer.

beneden (buiten) hebben we nog 4 parkieten die nu jongen hebben, zonnetje zou jong moeten zijn maar ben er bang voor dat hij al wat ouder is? we hebben hem niet uit eigen fok.

hopelijk weten jullie of het slim is, mijn ma vind dat als ik een jonge bij zonnetje in doe dat die dan het gedrag gaat overnemen. en beter 2 jonge kan nemen. klopt dit?

Parkieten-Freak

Tja, als je echt het gevoel hebt, dat je parkietje niet gelukkig is binnen, dan zou ik hem zeker bij zijn vriendjes in de voliere zetten.
Vaak zie je dan dat de vogel actiever wordt, en beter in zijn velletje gaat zitten.
Een andere reden om voor de voliere kiezen is dat je niet weet hoe oud Zonnetje is. Een wat oudere parkiet wordt namelijk langzamer tam dan een jong vogeltje.
Succes!


bloem

hallo, ok. dan zet ik hem beneden bij de andere, ik weet zeker dat hij het daar leuker heeft.

wacht er maar wel even mee tot de jongen uit het blok komen want ik ben bang omdat er nu een gespannen sweer hangt dat het mischien vechten wordt ofzo.

bloem

esther

Eigenlijk heb ik hetzelfde meegemaakt.
Timo is hier gekomen en was erg bang, zat stil in zijn kooi, maakte weinig geluid en was echt ongelukkig.
Timo is in de tijd nooit uit zijn kooi gekomen.

En toen kwam Kippie een jonge parkiet van 9 weken.
Timo fleurde helemaal op en is gelijk uit de kooi gekomen om naar Kippie te gaan.
Sindsdien komt Timo elke dag uit de kooi en heeft plezier voor 10.

Een half jaar later zijn er nog 2 parkieten bij gekomen en het lijkt wel hoe meer parkieten er zijn hoe meer Timo het naar de zin krijgt.
Timo durft nu heel veel en deze week is zij zelfs voor het eerst op mijn hand komen zitten toen ik haar brood gaf.

Met dit lange verhaal wil ik eigenlijk zeggen,
een bange parkiet fleurt helemaal op wanneer hij soortgenoten om zich heen heeft.
Het is zeker een goede keus om je parkietje een plaatsje te geven in de volliere.

Groetjes Esther

Kuslar

HI

ik herken dit ook bij mijn gülcan. Ze was ook erg stil en bang. Later heb ik cabar gekocht en leefde helemaal op. Echt de moeite waard om een 2e te kopen.

Meltjuh

Bij mij was het ook hetzelfde. Macho was was meer een Watjo maar nu Tika er is is het een heel ander parkietje :D/

bloem