Lange Nagels

Gestart door Elbie, januari 08, 2006, 14:19:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elbie

Hallo!

Vraagje: hoe weet ik of de nagels van m'n parkiet te lang zijn en als dat zo is, wat moet ik dan doen? Ze lijken erg lang!
Ik krijg 'm al slecht te pakken laat staan dat ik dan even rustig de nagels kan knippen/vijlen/polijsten...   ;)
En hoe vaak moet dat gebeuren?

groetjes Elbie

:P

Ingrid

#1
Hoi Elbie,

Misschien lukt het je om een duidelijke foto te maken en die te plaatsen? Het is een beetje moeilijk om zo in te schatten of de nageltjes te lang zijn.
Wanneer je de juiste zitstokken gebruikt, liefst van hout en verschillende diktes, dan worden de nageltjes vanzelf geslepen. De teentjes van de parkiet dienen minimaal 2/3 van de stok te omsluiten, de nageltjes raken elkaar dus niet ;).
Zelf knippen kun je het beste niet doen wanneer je geen ervaring hebt. Je zou namelijk in het leven kunnen knippen en dat veroorzaakt een bloeding. Als de nageltjes echt te lang zijn, dan laat je de dierenarts ze knippen, je zou dan mee kunnen kijken zodat je het daarna misschien zelf kan.

Groetjes, Ingrid

Elbie

Bedankt voor het snelle goede antwoord :excl:

Ik zal inderdaad de kunstof stokjes vervangen voor houten (als ik die kan vinden) en de nagels eventueel door een "prof" laten knippen.

groetjes Elbie