Samen Of Apart?

Gestart door josca, januari 08, 2006, 07:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josca

Hoi allemaal,
Hier mijn eerste vraagje op het forum. Wat is het slimste om te doen: Ik heb een tam parkietje(Snoopy) van 1,5 jaar. Twee weken geleden is haar vriendje overleden heel verdrieteg, maar hij is wel 11 jaar geworden!!!
Nu heb ik een nieuw vriendje(Ricky) voor haar gekocht. ik heb hem even apart zitten om tam te maken. Nu vraag ik mij af wat het slimste is, apart houden of toch meteeen bij elkaar doen. Ze hebben al kennis met elkaar gemaakt, want Snoopy vliegt los. Snoopy vindt Ricky nog wel een beetje eng, maar Ricky vindt Snoopy wel interessant.
Mijn tweede vraagje is: Hoe leer ik Snoopy om van mijn rieten stoelen af te blijven. Ik weet het, het is natuurlijk toppy voor haar om er aan te knabbelen, Haar parkietenboom lat ze links liggen. maar mijn stoelen zijn nog niet aan vervanging toe. Tenminste nu nog niet. :D
Het bijten heeft ze snel afgeleerd door boos te kijken en nee te zeggen, maar dit helpt voor de stoelen nog niet zo erg.
Wie heeft er nog een ideetje?
                                            Groetjes Josca



Sara

Welkom op het forum Josca,

Om te beginnen 11 jaar voor een grasparkietje is wel een heel mooie leeftijd.
Hij zal bij jou wel een goede thuis gehad hebben :)
Wel spijtig dat ie overleden is,maar er zijn maar weinig grasparkietjes die de leeftijd van 11 halen dus dat is wel iets om trots op te zijn :)
Als de kooien naast elkaar staan van je grasparkietjes en ze hebben al wat kennis gemaakt mag je ze gewoon samen in de kooi zetten.Maar je kan natuurlijk ook eerst proberen de nieuweling tam te maken en ze dan samen zetten,maar als ze goed gewend zijn aan mekaar dan kan je ze best gewoon samenzetten en zal dat wel geen probleem opleveren denk ik ;)Snoopy zal wel erg blij zijn dat ie een nieuw vriendje heeft en zal zo het verdriet wat beter kunnen verwerken dat zijn maatje overleden is.
Veel succes!


Groetjes
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

hey josca

Welkom op het forum


Wat erg dat je parkietje overleden is maar inderdaad is 11 jaar al een hele mooie leeftijd.

Het beste kun je toch nog even je nieuwe vriendje apart houden en zeker al je ook hem/haar tam wil maken kun je beter eerts oefenen in de aparte kooi.

Kijk maar even rond op het forum bij de zoekfunctie daar zul nog heel veel meer over kunnen lezen over het samen zetten ;)

Tja hihi rieten stoelen dat is ook hier het liefste waar ze in bijten gelukkig is het hier maar kleine stoeltjes waar zo van die porseleine popen in zitten en dus makkelijk te vervangen zijn ;)

Je kan proberen om iedere keer ze in de stoel bij even in je handen te klappen en neen te zeggen en ondertussen toch boos te kijken

vele groetjes

josca

Hey, bedankt voor jullie reactie.
Nog een compliment voor jullie leuke en goede site. Mede door de vele tips over bijten heeft Snoopy het zo goed als afgeleerd. Het was wel niet kwaad bedoelt door haar, maar een hap in je neus of je lip is toch niet altijd prettig. ;)  Ze is nu veel voorzichtiger. En mijn zoontje durft haar er nu ook weer uit te halen.

Tja met m'n stoelen zal ik nog geduld moeten hebben. Wordt ze niet bang van m'n handen als ik er in klap? Nu geef ik weleens een schopje tegen de stoel zodat ze er van schrikt. maar ik ben bang dat ze dat toch weer teveel met mij gaat associeren en dan bang van mij wordt.

Ricky gaat de goede kant op met tam worden. Ik heb hem nu ruim een week en durft nu uit mijn hand te eten en soms er even op te gaan zitten. Maar nog niet te lang want dat is wel eng. Hij blijft nog een beetje verlegen. :blush:

Jullie zullen wel denken wat een rare tijd om op het forum te zitten, maar ik zit in de nachtdienst en het is super rustig, alle patienten slapen zodat ik lekker de tijd heb om te computeren en de site van achter tot voren te lezen. We hebben gelukkig intenet op de computer.

Groetjes Josca