Vliegen

Gestart door Tweety007, januari 07, 2006, 13:41:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweety007

als mijn parkietje vliegt dan daalt hij steeds naar beneden en dan probeerd hij om hoog te vliegen maar dat lukt dan niet en dan valt hij
wat moet ik hier aan doen. :(
komt dat om dat hij nog zo jong is

gr maikel en henkie

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Hoe oud is Henkie precies? En heeft Henkie al vaker gevlogen, of was dit de eerste keer?


Tweety007

henkie is ongeveer 3/4 maanden oud en hij heeft al veel vaker rond gevlogen en hij is bij ons komen wonen op 26 nov dus ik denk dat hij ongeveer 3/4 maanden oud is

gr maikel en henkie

Parkieten-Freak

Is Henkie recentelijk in de rui geweest?


Tweety007

nee hij is nog niet in de rui geweest

Parkieten-Freak

Er zijn diverse oorzaken:
a. De parkiet is een kruipertje
b. Een vogel heeft toch een paar flinke veren verloren (niet waarschijnlijk)
c. De vleugelspieren zijn verslapt doodat de parkiet langere tijd niet of te weinig gevlogen heeft
d. een onderliggende ziekte of voedingstekort.


Tweety007

maar wat kan ik dan doen voor het  vogeltje moet ik naar de dieren arts of moet ik hem laten rond vliegen :(

katrien

Hey tweety,
je zou best is naar een vogelarts gaan.
Het kan best dat je parkietje ziek is. :(

Parkieten-Freak

#8
Om te beginnen zou ik de vogel eens goed observeren.
Heeft hij ziekteverschijnselen? Eet je vogeltje wel gezond en goed?
Je kunt dit allemaal vinden op de website. Lees eerst de volgende onderwerpen eens goed door:
http://www.parkietenfreak.nl/a-verzorging.php
http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php
http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php
http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php
Daarna kunnen we kijken of het nodig is dat je met je vogeltje naar de dierenarts gaat. :)


Tweety007

mijn vogeltje heeft een behoorlijk waterige ontlasting maar hij eet daarin tegen heel erg veel en drinkt ook genoeg.
en hij pikt soms in zijn verenpakje :blink:  
en zit vaak op de bodem van zijn kooi ( ik heb de links goed door gelezen)

gr maikel en henkie

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Als je vogeltje diarrhee heeft, dan heeft hij iets onder de leden.
nog een vraag: krijgt Henkie wel eens iets lekkers van je? Een stukje koek of zo?


Tweety007

hij krijgt wel eens een stukje trosgierst maar geen stukje koek.

Sara

De dierenarts is de aangewezen persoon om je hiermee te helpen lijkt mij..
Laat je nog even weten hoe het was?

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tweety007

ok ik ga met hem morgen naar de dieren arts  :D  :D

Tweety007

hallo allemaal,
ik kom net van de dierenarts af samen met henkie. :)
henkie heefts vleugel spierverslapping daarom zakte hij steeds naar beneden als hij vloog. Nu moet ik met henkie oefenigen doen om zijn spieren te versterken zo dat hij dadelijk gewoon weer normaal kan vliegen  :D  en hij heeft een flesje vitaminen gekregen ( vinka multi-vitaminen de vitaminen die er in zitten zijn vitamine a-c-d3-e-k-b1-b2-b6 en b12)
die moet ik 3 druppeltjes bij zijn water toevoegen.
maar verders gaat het heel goed met henkie gelukkig is henkie geen kruipertje en hij had eerst een waterige onlasting daar is dat flesje ook goed voor.

groetjes maikel en henkie

Sara

Wat goed datj e naar de dierenarts bent geweest :)
Nu kan je je parkietje de juiste verzorging geven en zal ie wel gauw beter worden :)

Veel beterschap en succes

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tweety007

ik ben vandaag al begonnen met de oefeningen met henkie maar hij vind deze oefeningen niet leuk hij gaat er van krijsen en gek doen maar wat moet ik nu als ik die oefeningen niet doe dan kan hij dadelijk helemaal niet meer vliegen  :blink:

gr maikel en henkie

Saskia

Mijn parkietje kan ook niet meer vliegen, eigenlijk precies zoals jouw opmschrijving, maakt ze als het ware alleen noodlandingen.

Ik ben ook bezig met oefeningen, en zie daardoor zeker verbetering.  Je hebt er inderdaad wel geduld voor nodig, Joepie heeft er vaak genoeg ook helemaal geen zin in, ik ga dr dan extra aanmoedigen, en dan zie je dat ze het toch wil gaan proberen, maar dat ze het eigenlijk ook best een beetje eng vind. Als ze dan een klein stukje heeft gevlogen dan feliciteer ik haar heel uitbundig, en die de oefening nog een keer. Op deze manier maak ik Joepie steeds enthousiaster.

Van het weekend vloog ze ineens zo'n 1,5 meter, ik wist niet wat ik zag! Nu lijkt het wel een beetje een vergissing te zijn geweest ofzo, want het is tot nog toe bij die ene keer gebleven.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met jouw Henkie, en lees graag over je vorderingen!

Thijs

Hallo,

Mijn parkietje vliegt zo'n 3 rondjes in onze huiskamer en dan heeft hij net niet genoeg kracht om op zijn kooi te vliegen en vliegt dan soms tegen de plant eronder aan (niet hard).
Het lijkt wel of hij te hard vliegt, en hij wil op het ene moment niet vliegen, en het andere moment vliegt hij heel veel rondjes....

In ieder geval blijf ik oefenen.