Jong Of Oud?

Gestart door jeanphilippe, januari 04, 2006, 15:59:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanphilippe

hoi allemaal,

hopelijk weten jullie het want ik zou het niet weten!

ik heb een tijdje geleden een lutino parkietje gekocht ik weet nu wel zijn leeftijd:-)
maar als je nu een latino of albino parkietje zien en de verkoper weet niet presies hoe oud hij is hoe kan je het dan achterhalen??

kan het zijn dat je het alleen kan doen door naar zijn wangstrepen te kijken en naar de ogen te kijken, want de keelbolletjes en kop/rugstrepen zijn niet zichtbaar...

zijn er nog andere mogelijkheden??

alvast bedankt!!

gr33tz, jp

katrien

#1
Hallo jp
Als je nu een albino of een lutino parkietje koopt kan je het aan het neusdopje zien of hij/zij oud of jong is (jong:roze neusdopje)
Je kan natuurlijk niet exact bepalen hoe oud het vogeltje is .
Als je het toch wilt weten, kun je beter eens naar een ervaren kweker gaan. Die kunnen dat wel zien. :)

jeanphilippe

CiteerHallo jp
Als je nu een albino of een latino parkietje koopt , kan je het aan het neusdopje zien of hij oud of jong is(jong:roos neusdopje)
Je kan natuurlijk niet exact bepalen hoe oud het is .
Als je het toch wil weten , kan je beter is naar een ervaren kweker gaan, want die kunnen dat wel zien. :)
[snapback]19130[/snapback]

dankje katrien!!

als mensen nog meer informatie hebben ...het is welkom hoor!!

gr33tz, jp

Sara

#3
Je kan het ook aan de oogjes zien. als je parkietje een witte iris in z'n oogje heeft is het al een ouder parkietje of volwassen. Als hij/zij een volledig zwart oogje heeft is het nog een jong parkietje.
Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

katrien

#4
CiteerJe kan het ook aan de oogjes zien,als je parkietje een witte iris in z'n ookgje heeftis het al een ouder parkietje of volwassen.Als ie een volledig zwart oogje heeft is het nog een jong parkietje.

Groetjes
[snapback]19134[/snapback]

De witte iris verschijnt na de eerste rui als ze zo'n 3 à 4 maanden oud zijn.

Kleintjes

Hoihoi,
bij een lutino is het niet echt makkelijk te zien aan de oogjes, dat heb ik zelf wel ondervonden.
Giny is namelijk dominant lutino en heeft dus rode oogjes (donker rood), net als een albino. Bij deze kleurschakelingen is het dus wel wat lastiger om te zien, als het al te zien is.
De andere 3 zijn gewoon blauw met geel koppie, blauw met wit koppie en nog n bonte dame. Bij hun is het wel goed te zien.
Bij de lutino's en albino's is het wat lastiger dus. Ik kan bij Giny in elk geval niet echt iets ontdekken  :huh:
Ik wens je in ieder geval veel plezier met je gevederde vriendje.

Groetjes van ons aan jullie :D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses