starten met 1 of 2 parkietjes??

Gestart door juut_1974, april 23, 2005, 14:02:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juut_1974

Hoi allemaal,

Ik ben Judith. Heb eigenlijk mijn hele leven al parkietjes gehad. Mijn moeder heeft ze zelfs jarenlang gekweekt, wat altijd erg leuk was. Vorig jaar januari lag mijn lieve parkietje Pino opeens dood in zijn kooitje. Hij was bijna 9 jaar.
Toen heb ik besloten even geen nieuw parkietje te nemen omdat wij een huis zouden gaan bouwen en een jaar in een caravan zouden moeten wonen. Die tijd is inmiddels voorbij en we zitten nu sinds deze week in ons mooie nieuwe huis. Je snapt het vast al....tijd voor weer een parkietje.
Nou, eigenlijk wil ik er graag 2. Mijn vraag is echter of het dan beter is om meteen 2 jonge parkietjes te nemen en die tam maken of juist er eerst 1 goed tam maken en er dan pas een tweede bij te nemen?
Ik wil ze uiteindelijk wel samen in 1 kooi houden.
Wie kan mij hierop antwoord geven?

Groetjes van mij en ik denk dat ik hier nog erg vaak kom kijken!!
Judith

goofy

nou ik heb er eerst 1 gekocht en die dan tam gemaakt maar toen dacht ik er niet aan dat ik er nog een 2e zou nemen.

Maar de eerste dag werd het andere parkietje al tam en misschien kwam dat door het voorbeeld van goofy mijn eerste parkietje maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Dus je moet eigelijk zelf die beslissing maken wat je wilt gaan doen. ;)

Groetjes

Jorijn

Citaat van: juut_1974 op april 23, 2005, 14:02:29
Hoi allemaal,

Ik ben Judith. Heb eigenlijk mijn hele leven al parkietjes gehad. Mijn moeder heeft ze zelfs jarenlang gekweekt, wat altijd erg leuk was. Vorig jaar januari lag mijn lieve parkietje Pino opeens dood in zijn kooitje. Hij was bijna 9 jaar.
Toen heb ik besloten even geen nieuw parkietje te nemen omdat wij een huis zouden gaan bouwen en een jaar in een caravan zouden moeten wonen. Die tijd is inmiddels voorbij en we zitten nu sinds deze week in ons mooie nieuwe huis. Je snapt het vast al....tijd voor weer een parkietje.
Nou, eigenlijk wil ik er graag 2. Mijn vraag is echter of het dan beter is om meteen 2 jonge parkietjes te nemen en die tam maken of juist er eerst 1 goed tam maken en er dan pas een tweede bij te nemen?
Ik wil ze uiteindelijk wel samen in 1 kooi houden.
Wie kan mij hierop antwoord geven?

Groetjes van mij en ik denk dat ik hier nog erg vaak kom kijken!!
Judith

Het beste is om 2 parkietjes tegelijker tijd te nemen omdat ze dan ook vaak broertje en broertje zijn ect.
Ze zijn meteen aan mekaar gewent. Over het tam maken, Als je ze als jongen parkietje koopt dan gaat dit nog wel goed. Je zal mischien iets langer gedult moeten hebben. Maar uiteindelijk kom je er wel ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

gillian

Ik ben van plan in de zomervakantie 2 parkietjes te kopen.
Dat ik dan meer geduld nodig heb om ze alle 2 tam te krijgen is niet erg,
want ik heb dan tijd zat!  8)

Annemiek08

HelloOow!

Ik heb sinds kort ook 2 parkietjes (broertjes) en ze hebben het héél gezellig!  :D Ze doen echt alles samen, ze vliegen elkaar overal achterna, praten de hele dag, ect. Dus ik zou er gewoon 2 tegelijk nemen! Ze kwamen bij mij al na 1 dag op mijn hand, en ik ga ze 'proberen' te leren praten  :wink: En als dat niet lukt: pech! Ze zijn zó lief  =D>

Xje Annemiek[/color]

Kuslar

Hi

Ik zelf heb eerst 1 parkiet gekocht om die een beetje tam te maken en na 2 weken heb de 2e kocht. Ze werden allebei snel tam.
Zo is mijn ervaring. De ene is sneller tam dan de andere. Het ligt aan het karakter.
Ik zou 2 nemen want dan zijn ze niet eenzaam.

Veel succes :wink: