Aaien?

Gestart door Danielle, januari 02, 2006, 16:19:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Ik heb mijn parkietje nu bijna een jaar. Gijsje is erg tam, komt op je vinger, zit op je schouders. Ze laat zich ook knuffelen, maar alleen met je gezicht.
Maar met mijn handen mag ik haar nooit aanraken, dit zit ze alleen als een stokje, als reactie vliegt ze weg of gaat heel erg hard pikken.
Bij mijn vorige parkietje is het me ook nooit gelukt. Maar ik wil niet de moed opgeven en daarom wil ik graag tips horen hoe je een parkietje kan leren dat een hand niet eng is en ik haar kan aanraken om haar later te kriebelen.

Alvast bedankt en allemaal een gelukkig nieuwjaar met jullie parkietjes!

Safrena

Hey Danielle

Sommige parkietjes willen graag gekroeld worden en andere parkietje willen dat niet graag ;)

Kijk maar even op het forum bij de zoekfunctie en je zal zeker nog meer antwoorden vinden op je vraag ;)

Vele groetjes

sweetyfan

#2
de meest kromsnavels vinden het niet fijn aangeraakt te worden. vooral niet met de vinger. vaak zien ze deze als iets wat hen wil aanvallen en dan vecht hij terug. het beste kun je het zo laten en het niet meer doen. hierdoor kan hij erg boos worden en zelfs het vertouwen in je kweitraken.

als je het toch wilt proberen kun je het beste gewoon met je hele hand in een vuist naar hem toe gaan en hem eerst daaraan laten wennen. daarna als hij niet meer op je hand bijt(dit kun je hem afleren door gewoon je hand voor zijn buikje te houden en als hij toch bijt hem boos aankijken en op 'n boze manier zeggen dat dit niet mag doe dit netzolang door tadat hij ermee ophoud. daarnaa herhaal dit nog een paar keer todat hij helemaal niet meer  bijd als je maar even met je vuist bij hem komt.  :excl: raak zij vacht nog niet aan :excl:  ) als hij niet meer bijt herhaal dit dan met je vinger todat hij die ook niet meer bijt.

lukt het dan? dan raak hem ZACHTJES aan. en als hij bijd dezelfde stappen.

succes.