Bijten

Gestart door Appie, april 22, 2005, 22:40:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appie

ik heb vandaag met mijn kleine vriend beetje in de huis gewandeld.
hij heeft op de muur een spiegel gezien en vond hem heel interresant, dus ik dacht ik ga een spiegel boven zijn kooi zetten( hij zit vaak boven zijn kooi) hij heeft heel lang gespeeld met de spiegel, ik heb weer in de kooi gezet en begon opeens te bijten, ik heb mijn hand niet weggehaald en heb nee gezegd, maar nu elke keer dat ik mijn hand erin steekt bijt hij.
hoe moet ik dit voorkomen.

en komt dit door de spiegel

Safrena

hey Appie

Je parkietje is momenteel aan het uittesten wat en hoever hij/zij mag gaan..

Het beste kun je gewoon het bijtgedrag negeren en niet laten blijken dat het pijn doet.
Als je parkietje dan niet bijt moet je je parkietje ook heel goed belonen

Op onderstaande link staat ook beschreven hoe je op nog een andere manier je parkietje kan leren om niet meer te bijten en het werkt want zo heb ik het mijn meisjes agfeleerd.

Vergeet nooit om je parkietje te belonen als hij/zij he twel goed doet want dat is ook belangrijk :wink:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

vele groetjes

Appie

als ik de spiegel bij hem zet begint hij weer te bijten,
ik zet geen spiegeltje meer bij hem.
waarom worden ze zo ruw door een spiegel

Fatih

De mijne doet net hetzelfde als hij een spiegel ziet dan begin hij te bijten. Daarom heb ik de spiegel weg gehaald en een nep vogeltje gekocht.

Tanja

Mijn Bertusje bijt ook geregeld. Ik heb geprobeerd om het hem af te leren, maar op de een of andere manier reageert hij er dus totaal niet op als ik heel erg kwaad naar hem ga kijken...  :x Sterker nog... hij gaat dan met zijn kopje heen en weer schudden en gaat vrolijk zitten babbelen... :lol:
Ik heb me er maar bij neergelegd, en als hij bijt reageer ik er verder maar niet op... Hij doet het overigens niet altijd... Tis maar net hoe zijn muts staat...
Nu tijdens het typen is het meestal een grote aanval... :? het is ook zo leuk, die bewegende vingers....

Lenthe

Mijn vogeltje beet ook nooit, maar sinds 2 dagen dus wel.
Als hij op m'n vinger zit dan heeft hij de neiging tot bijten en hij heeft me al verschillende keren tot bloedens toe gebeten. Ik heb toen met m'n hand geschud en nee geroepen, en het lijkt enigsinds te helpen. Als hij braaf is dan zeg ik goed zo en krijgt hij een aai over z'n bolletje. Ik weet alleen niet of ik hem hiermee beloon omdat ik neit zeker weet dat hij dit fijn vind. (hij blijft wel zitten en vliegt neit weg als ik hem aanraak) Met eten belonen dat lukt niet, hij eet namelijk niks uit de hand (geen banaan, appel of snackstick) dus ik hoop dat ie mischien begrijpt dat dat aaien een beloning is.

groetjes Lenthe

Safrena

Hey Lenthe


Je kan je parkietje ook belonen met een stukje trosgierst

Of heel overdreven lief zeggen dat is flink,heel goed enz...

vele groetjes

Kuslar

Hi

IK denk zelf dat de parkieten bijten omdat ze hun vriendje in de spiegel zien en dat ze die willen beschermen en begrijpelijk natuurlijk. Maar minderleuk voor ons. Geen spiegel maar voor ze. Verder kan ik niet echt mee praten want mijn parkieten hebben nog nooit gebeten en hebben toch een spiegel :?.

Lenthe

ja als hij iets goeds doet dan zeg ik dat ook tegen hem. (weet alleen niet of ie het begrijpt) heeh.
Maar nu zijn we bijna 2 dagen verder en hij bijt al minder. (nu maar hopen dat dat blijft)


groetjes Lenthe

mirjam

Joep heeft ook een periode gebeten toen hij een spiegeltje had. Ik heb toen tijdelijk het spiegeltje weggehaald en hem steeds in zijn kooi met rust gelaten. Zodat zijn kooi een plek was waar hij tot rust kon komen. Negeren en de andere tips mochten helaas niet baten, dus toen ben ik dit gaan proberen.
En het werkt. Joep weet nu dat zijn kooi een rustplek is, maar hij is tegenwoordig veel liever uit zijn kooi bij mijn vriend en mij. Dat vindt hij veel gezelliger.

Groetjes Mirjam

jeroen

mijn vogel bijt bijna nooit, alleen als hij druk bezig is met spelen bv met zijn balletje en ik kom dan naar hem toe met mijn vinger bijt hij heel hard. inderdaad misschien een soort beschermen ofzo of ik mag me er niet mee bemoeien. ik laat hem dan ook maar en als hij klaar is met spelen komt ie weer gezellig bij me zitten en is er niks aan de hand.   :?

Tjipie lover

Mijn parkiet Donder bijt me wanneer hij en Bliksem samen zitten te eten op mijn hand.
Bliksem pikt dan naar hem zodat hij geen grip meer heeft en vladdert naar de bodem van de kooi.
Komt ie weer naar boven en dan reageert hij het af op mijn hand!
Ik zeg dan ook je mag me niet bijten, dat is stout.
En als hij niet bijt dan zeg ik dat hij een brave vogel is enz.
Hoop dat hij ervan leert!