Vuile Parkiet

Gestart door bea, december 29, 2005, 15:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bea

Hoi Parkiete baasjes .

mijn parkiet zijn witte veren pak werd wat snoeserig en in eerste instantie had ik niet in de gaten waar het van kwam.
Maar weet nu dat het door de olie lampje, s is gekomen .Hij was zo mooi wit en is nu zo grauw als maar kan.
Weet iemand hoe ik dat schoon kan maken ???
Mijn parkiet gaat zeer zelden badderen heeft wel elke dag een schoonbadje in zijn kooi hangen .
Olie lampjes gaan hier niet meer aan of de parkietjes zet ik uit de kamer .

Gr Bea

Parkieten-Freak

Bedoel je dat je parkiet een beetje grijs is geworden van de walm?


bea



ja parkieten-freak en niet een klein beetje hij is nu echt vies van het klimmen tegen de kooi want die zat er natuurlijk ook onder .
heb de kooi inmiddels schoon geboend maar nu mijn parkietje nog .

Gr Bea

Parkieten-Freak

Ik zou er niets aan doen, behalve misschien een keer de vogel met de plantenspuit een douche geven als hij dat gewend is.
Zeker niet schoon gaan maken met zeep e.d.!!!


bea

dankje parkieten-fraek, dat word dus wachte op een pak nieuwe veertjes ,want de bloemen spuit vind hij helemaal niet leuk.
Maar goed zolang hij er maar niet ziek van word vind ik dat prima .... en dat valt wel mee denk ik want hij vliegt en kletst en kwetterd nog net zo als anders .

Gr Bea

Foxy Lady

ik heb ook gehoord dat je ook speciale parkieten shampoo hebt, miscchien is dat te proberen, misschien staat daar wel iets op de verpakking of dat wel een goed idee is, ....

weet trouwens niet 100% zeker of er parkieten shampoo bestaat...

Safrena

#6
Citeerik heb ook gehoord dat je ook speciale parkieten shampoo hebt, miscchien is dat te proberen, misschien staat daar wel iets op de verpakking of dat wel een goed idee is, ....

weet trouwens niet 100% zeker of er parkieten shampoo bestaat...
[snapback]19349[/snapback]


Parkietenshampoo ???

Nog nooit van gehoord.
Parkietjes was je indien het nodig mocht zijn met zuiver water en NOOIT met shampoo's

vele groetjes

Parkieten-Freak

Volgens mij bestaat er geen parkietenshampoo.
Het is ook niet logisch om een parkiet met shampoo te wassen, omdat je dan al het vet van de veertjes afwast. Dat vet op de veertjes is van levensbelang voor vogels: het is namelijk waterafstotend. Zonder deze eigenschap zouden vogels kleddernat worden tijdens een regenbui en sterven van de koude.
Kom dus nooit met zeep aan een vogel!!!


Anita & Marisa

En buiten de shampoo is het ook absoluut niet prettig voor je parkiet om hem gedwongen te wassen! Je kunt proberen je parkietje te verleiden om een lekker badje te nemen of hem af en toe een beetje met de plantenspuit te besproeien. Maar ga hem nooit in bad stoppen of onder de kraan houden! Dit geeft ook erg veel stress voor je parkietje!!! En alleen het parkietje weet hoe hij het beste kan 'badderen'!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

lucas

is het sowiso niet zo dat een olielamp dicht bij je parkiet niet ongezomd is? :unsure:
(weet het niet zeker)