Drinkt Mijn Parkiet Wel Genoeg?

Gestart door rjwblom, december 28, 2005, 23:27:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjwblom

Hallo,


Ik vraag me af of mijn parkiet wel genoeg drinkt. Hij ziet er gezond uit, is levenslustig en eet wel veel. Ik heb nog een parkietje en als ik haar het waterbakjevoor zet, drinkt ze er altijd even uit. De man doet dit niet en ik hem ook nog niet zien drinken. Ik heb de parkieten nu bijna 3 weken.


Rob

Safrena

Hey rjwblom

Welkom op het forum

parkietjes drinken heel weinig daarom lijkt het ook alsof ze niet drinken.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken

vele groetjes

rjwblom

Hoi Safrena,


Bedankt voor je reactie. Ik zal me geen zorgen meer maken. Denk je dat de parkieten het drinkbakje zelf kunnen vinden? Ik heb een middelgrote kooi.


Rob

Safrena

Hey rjwblom

Parkietjes zijn van nature heel nieuwsgierig en gaan graag op onderzoek uit.
Ze zullen dus de eet/ drink bakjes zeker vinden in hun kooitje ;)

vele groetjes

katrien

#4
Hallo rjwblom

Je kan natuurlijk ook een badhuisje aan het kooitje hangen waar ze van kunnen drinken en ook natuurlijk kunnen baden!!

Dit is niet aan te raden  :excl: . Uitwerpselen en huidschilfertjes verontreinigen het water en als parkietjes er dan van drinken kunnen ze ziek worden. Een parkietje dient over vers drinkwater te beschikken ;). Gr. Ingrid

rjwblom

Hoi,


Bedankt voor de tips. Het bubbelbad hang ik tijdelijk op en haal het na maximaal twee uur weg of ververs het water.


Rob

Bart

CiteerHoi,
Bedankt voor de tips. Het bubbelbad hang ik tijdelijk op en haal het na maximaal twee uur weg of ververs het water.
Rob
[snapback]18905[/snapback]


Hallo,

ik heb een vraag nav een note die Ingrid in deze topic plaatste, raden jullie een "vogelbad" af of niet....
Of moet ik het gewoon laten hangen en wat ik nu ook doe, dagelijks het water verversen.. :unsure:

Sonja

#7
Hoi Bart,

Een vogelbadje wordt niet afgeraden, maar wel is het zo dat niet alle parkietjes even graag gebruik maken van een badje.
Sommigen badderen bijv. liever onder een zacht lopende kraan (lauw water), of weer anderen worden graag besproeid door de plantenspuit.(uiteraard op de zachtste stand)

Als je toch het badje wilt gebruiken, is het prima om het dagelijks bv. een tijdje op te hangen en daarna weg te halen. Op deze manier krijgt je parkietje op den duur in de gaten wanneer het 'baddertijd' is. ;) Bovendien heeft hij dan ook vers water.

Mocht je parkietje nooit gebruik maken van het badje, dan kun je het eens op de andere manieren proberen.

Er is al een heleboel geschreven over badderende parkietjes, kijk maar eens hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...ghlite=badje%2A

Groetjes, Sonja.