Is Dit Raar Gedrag?

Gestart door Sonya, december 28, 2005, 22:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonya

Sinds 1 week heb ik een grasparkietje, hij komt van de kweker en volgens deze man is hij ongeveer 8 weken. Opzich gaat het best goed thuis, hij eet, drinkt en gaat zonder problemen op m'n hand zitten.

Het probleem (als het een probleem is) is dat hij telkens in zijn etensbakje gaat zitten en daar dus niet meer uitkomt, nu heb ik het etensbakje vervangen voor een groter bakje met zakdoekjes omdat ik dacht dat hij een veilige plek zoekt. Maar nu gaat hij voor zijn drinkensbakje zitten en wil daar ook niet meer weg. Volgens mij is hij ook erg moe, telkens doet hij zijn oogje dicht en als ik hem oppak gaat hij in m'n handen liggen slapen.

Nu heb ik ook een washandje in de kooi gelegd en daar gaat hij dan wel soms in liggen slapen. Klopt het dat ze op deze leeftijd nog zoveel slapen? Ook is hij erg stil, heel af en toe begint hij wel te kwetteren maar dat is meer niet dan wel. Komt dit gedrag bij een van jullie bekend voor en wat moet ik ermee?

Groetjes Sonja

Parkieten-Freak

Ja, een jonge grasparkiet is een een soort "babyparkiet".
Ze zoeken warme holtes op (net zoals in het nest) en spelen nog niet veel. Daarnaast slapen ze behoorlijk veel. Dit is allemaal geheel normaal!
Dit zal allemaal veranderen in de komende weken.  ;)
Zorg wel dat de parkiet niet in een badje/drinkbakje met water gaat zitten slapen!