Vliegen..

Gestart door Cindy_Relax, december 27, 2005, 21:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cindy_Relax

Heeyey..

Nou.. ik heb 2 parkietjes.. de ene ( Snowy) die heb ik al een jaartje en die is al best tam..,
En de 2e ( Star) die heb ik laatstgekocht.
Maar als ik Snowy buiten z'n kooi laat vliegen, dan gaat Star helemaal raar in dr kooi vliegen ( ze zitten wel bij mekaar in de kooi).
Maar is dat wel normaal..   :huh:
En ik durf Star eigenlijk nog niet buiten de kooi te laten, want ze is nog niet echt tam..

Dus ik wil even weten wat ik hiermee moet, Star ook buiten de kooi laten vliegen..?
of niet..  :unsure:

Greetz Cindy..

Sonja

Hoi Cindy,

Star laat op deze manier blijken dat ze het er niet mee eens is, dat Snowy lekker rond mag vliegen, en zij in de kooi moet blijven.

We adviseren eigenlijk altijd om het nieuwe parkietje een week of 2 in een aparte kooi naast de kooi te zetten met het parkietje wat je al hebt.
Zo geef je ze beiden de kans om op hun gemak aan elkaars aanwezigheid te wennen.
Je kunt op deze manier ook Star eerst handtam maken, voordat je haar door de kamer laat vliegen. Dan kun je haar weer makkelijk in de kooi terugzetten, als het nodig is.
Als je er zeker van bent dat ze het goed kunnen vinden samen, kun je ze bij elkaar laten.

Veel plezier met je gevleugelde vriendjes! ;)

Groetjes, Sonja.

Cindy_Relax

CiteerHoi Cindy,

Star laat op deze manier blijken dat ze het er niet mee eens is, dat Snowy lekker rond mag vliegen, en zij in de kooi moet blijven.

We adviseren eigenlijk altijd om het nieuwe parkietje een week of 2 in een aparte kooi naast de kooi te zetten met het parkietje wat je al hebt.
Zo geef je ze beiden de kans om op hun gemak aan elkaars aanwezigheid te wennen.
Je kunt op deze manier ook Star eerst handtam maken, voordat je haar door de kamer laat vliegen. Dan kun je haar weer makkelijk in de kooi terugzetten, als het nodig is.
Als je er zeker van bent dat ze het goed kunnen vinden samen, kun je ze bij elkaar laten.

Veel plezier met je gevleugelde vriendjes! ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]18696[/snapback]

K, Thanx voor je advies.. !  :D