Antibiotica

Gestart door Kleintjes, december 24, 2005, 12:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

Ik zit met een probleempje.
Giny is ziek, ze heeft of een ontsteking of een tumor. Om te proberen wat het is heb ik voor haar antibiotcia gekregen, maar het geven hiervan is een kwelling voor haar en stressig.
Heeft iemand misschien een paar tips voor mij?

Groetjes en liefs; Maartje en de Kleintjes

p.s. Als het over 2 tot 3 weken niet verbeterd zal ze het waarschijnlijk niet gaan halen  :sadsmiley:
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chantalleke

Hallo Maartje,

Medicijnen toedienen is geen pretje. Wij deden het altijd samen. Dave hield dan Sjefke of Billy goed vast en ik spoot de medicijnen in. Billy was er altijd vrij rustig onder, maar Sjef....oei, die verzette zich in het begin met man en macht.

Het beste is denk ik toch dat je Giny gewoon zonder aarzelen vastpakt en dan zachtjes tegen haar blijft praten. Hoe sneller het weer voorbij is hoe fijner. Laat haar daarna gewoon eventjes met rust, maar zoek na een minuutje of 20 toch weer contact. Zachtjes tegen haar praten en zo.

Heel veel succes!
Chantal

thea kluytmans

Hallo Maartje,

Ik voel met je mee hoor. Een van mijn parkietjes is ook ziek en ik ben hem ook al een paar dagen aan het kwellen. Natuurlijk verzetten ze zich maar ik geloof inmiddels niet dat ze er echt stresserig van worden. Hou vol en je doet het voor zijn eigen bestwil.

groetjes,
Thea

Kleintjes

#3
Hoihoi,

De antibiotica heeft nog bgeen verandereing gebracht, maar het is dan ook pas 'n goeie week dat ik er mee begonnen ben. Giny gaat al op de vlucht zodra ik het doosje pak of alleen al het flesje. Met wat moeite krijg ik het toch voor elkaar en daarna mag ze nog even lekker rondvliegen of spelen met de anderen als ze wil. Vaak wil ze liever meteen weer terug de kooi in dan dat ze gaat spelen of wat dan ook.

Ik vind die bult bij haar er toch maar vreemd uit zien. Haar onderbuikje en de bovenkant van de staart is helemaal dik en een beetje oranje-achtig. Bovendien heeft ze zo goed als alle kleine veertjes uitgetrokken en krabt en pikt ze regelmatig omdat ze er last van heeft. De lange pennen zitten er nog allemaal dus vliegen kan ze nog, hoewel dat ook iets minder gemakkelijk gaat, haar kontje hangt tijdens de vlucht heel de tijd omlaag.

Ik hoop echt dat het over n weekje of iets langer toch beter uitziet, want om haar verder te laten leven met die bult en dat vaak krabben en pikken is ook niks. Ze speelt wel graag met de anderen, dus dat is een pluspuntje, maar het kan ook een soort opleving zijn omdat de kooien nu naast elkaar staan. Ze slaapt ook veel, zowel 's avonds als overdag. Ik laat haar dan ook lekker slapen, ze kan doen en laten wat ze wil, zolang ze zich maar iets beter voelt.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat anderen denken dat die bult kan zijn. Een vetbult is gelig van kleur, bij haar is het rood-oranje. Met hier en daar een verdwaald donsveertje of een kleine pen die aangroeid.

Ik houd jullie op de hoogte en ben benieuwd wat anderen dus denken van die bult.

Groetjes en veel liefs: Maartje en de Kleintjes Pino, Giny, Tweety en Silly

ps. Giny eet veel meer dan normaal, maar ik geef ze niet meer voer omdat ze anders vet kan worden en dat wil ik voorkomen. Ze krijgen ong 3 theelepels voer per dag, incl eivoer en vitamine druppels en sla er ook nog bij.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Na een week antibiotica gebruikt te hebben, zou je parkiet opgeknapt moeten zijn. Ik zou je toch willen adviseren om terug te gaan naar de dierenarts met Giny.
Of het een tumor is of een vetbult is weet ik niet, maar goed is het niet.


Kleintjes

Hoihoi,
Ik vindt het toch maar vreemd allemaal... Giny lijkt veel leverdiger ondertussen maar toch is ze snel moe en slaapt nog altijd veel. Heb met een vriendin van mij gesproken ( zij werkt bij een dierenarts ) en adviseerde toch nog even een week of 2 door te gaan en anders terug te gaan.
Gelukkig zitten er weer een paar kleine donsveertjes aan de bovenkant van de bult, dus een heel kaal kippenkontje heeft ze niet meer  ;)
Ik bekijk het deze week nog eens rustig en als het niet veranderd dan ga ik naar de kliniek met haar.

Ik houd jullie op de hoogte B)
Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

katrien

Hoppelijk komt alles wel goed :D


groetjes katrien flupke pacco en misty :)

Parkieten-Freak

Het lijkt me niet zinvol om nog 2 weken antibiotica te geven.
Normaal gesproken is een kuur van 5 tot 7 dagen voldoende, slechts bij zeer ernstige, moeilijk te bestrijden infecties wordt een kuur van 10 dagen voorgeschreven.
Ik zou het dus niet aankijken, maar terug gaan.
Een vogel die veel slaapt overdag is niet in orde.


Kleintjes

#8
Hoihoi,

Beetje laat maar ok...
ben de 10e met Giny naar de DA gegaan. Ze is op dezelfde nog ingeslapen omdat de tumor verder gegroeid was, maar dat staat al in een andere topic van mij "ziek en nu?"

Ik hoop dat ik de anderen op een normale manier verlies, dus door ouderdom.
Het inslapen ging snel, maar echt makkelijk was het niet voor ons. Mijn vriend die toch al het nodige heeft meegemaakt wat dieren betreft (thuis hadden ze een hond, steeds weer een andere na de dood van de vorige omdat zijn pa erg van honden hield en hij ook) was er meer door aangegrepen dan hij zelf dacht. Ook ik was erg aangedaan door het verlies van ons kleine mussenmeisje (vanwege haar mus-achtige tjilp). Ze ligt nu begraven bij ons appartement, elke dag kom ik langs haar.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maartje Emons

Hoi Maartje,

Heel veel sterkte, echt verschrikkelijk nieuws hoor!

Toch wil ik nog even een tip geven nav het geven van medicijnen.
Mijn Chica is helaas ook gestorven echter ik kreeg als advies van de
vogelarts om het medicijn te mengen met een druppeltje roosvice. Dit
smaakt net iets lekkerder als zonder. Want ook mijn Chica die wist al hoe laat
het was als ik het spuitje ging pakken of als ik het flesje met medicijn pakte.
Als ik haar dan vast nam voor het verschrikkelijke medicijn knuffelde ik haar nog een tijdje na afloop en praatte ik tegen haar om haar gerust te stellen.

Nou ik wil je in elk geval heel veel sterkte toe te wensen!

Groetjes
Maartje