Op de grond?

Gestart door Pam, april 22, 2005, 10:55:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo,

Sinds 18 februari heb ik een nieuwe parkiet. Hij is erg gezellig en heel nieuwsgierig.
Wat alleen erg raar is dat hij in de kooi niet op de grond komt. Dit ben ik niet gewend, mijn vorige vogeltjes zaten regelmatig onderin de kooi. Als hij uit de kooi is dan loopt hij wel op tafel en ook wel op de grond. Is dit redelijk normaal?
Doordat hij niet onderin de kooi zit heb ik het idee dat hij te weinig grid binnen krijgt en dat is toch goed voor z\'n maagje.
Ik heb wel een apart bakje met grid maar daar eet hij niet zo heel erg veel van. Heeft iemand een oplossing?
Toedels Pam en Willem

Renate

je zou wat grit door het gewone voer kunnen doen, doe ik ook,
ik heb namelijk houtsnippers als bodembedekker.

Meltjuh

mijn parkietjes nemen ook niet vaakt grit.
pas als het ouwe in hun maag bijna versleten is eten ze weer nieuw grit.

janet

hoi, ik doe altijd een klein beetje grit door het normale voedsel mengen, dan kan mijn parkietje toch grit binnenkrijgen. Hij loopt namelijk ook niet graag op de bodem van zijn kooi.
Janet

Safrena

Hey Pam

welkom op het forum

Tja sommige parkietjes lopen gewoon niet graag op de bodem van hun kooi :wink:

Je hebt er heel goed aan gedaan om een bakje met grit apart te hangen in de kooi en daar eet je parkietje af en toe van.
Een parkietje zal alleen maar grit eten als hij/zij het nodig heeft :wink:

vele groetjes

ciska

waar kan je dat losse grit dan kopen? Die van mij komen nl ook nooit op de bodem.

Jorijn

Bij de iets grotere dierenspeciaalzaak. Die hebben zon beetje wel alles ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

janet

Hoi, ik heb grit in een busje van het merk de Witte Molen. Gewoon bij de dierenwinkel gekocht!
Janet

Renate

Grit kan je vaak ook bij grotere tuincentra`s kopen, wel even kijken of het ook geschikt is voor parkieten, dit staat er vaak op!!!

Carla

Ik meng ook af en toe wat fijne maagkiezel door het voer

Pam

Allemaal bedankt voor jullie reakties.

Ik heb Okkie eens goed in de gaten gehouden en hij neemt gelukkig zo af en toe een paar hapjes uit het aparte bakje met grit dat in zijn kooi hangt. Zo heb ik in elk geval het gevoel dat hij genoeg binnen krijgt.
Toedels Pam en Willem