w3ordt hij ooit tam?

Gestart door janet, april 22, 2005, 10:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 34 gasten bekijken dit topic.

janet

Hoi allemaal,
ik ben nu een week bezig met het proberen tam te maken van Aadje. Hij is (weten jullie natuurlijk al) bijna een jaar oud en heeft tot vorige week samen met Bassie in een kooi gezeten. Geen van beiden was toen tam.Vorige week zondag is Bassie dood gegaan en vanaf dat moment ben ik met Aadje bezig. Ik houd regelmatig een stokje in zijn kooi. Hij is zeker niet bang want blijft gewoon zitten, maar hij blijft er alleen maar naar kijken. Als ik het stokje voor zijn buikje houd gaat hij soms wel, soms niet op zitten. Het is een snoepstick met een restje snoepzaad er nog op.Moet ik volhouden of ga ik de expeditie toch verliezen? Wie heeft ervaring met het tam maken van zo\'n zelfde geval als mijn Aadje??

Renate

Als ik jou was zou ik gewoon vol blijven houdenje moet veel geduld hebben,
ik heb hetzelfde met mijn parkiet Joepie, Zij is dan nog wel best jong, maar wil ook nog niet
echt tam worden. Ik heb het nog lang niet opgegeven.
Probeer het vol te houden.

Succes ermee

Safrena

Hey Janet

Blijven volhouden hoor

Je parkietje is bijna een jaar en dan kan je niet verlangen dat hij al op een weekje tam is dat zal zeker  langer duren.
Hoelang het duurt hangt af van je parkietje.

Maar om Aadje tam te krijgen kun je dit beter doen door regelmatig je hand in de kooi te steken in plaats van een stokje.

lees hier hier op inderstaande links maar even hoe het beste moet

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

http://www.parkietenweb.nl/modules.php?nam...showpage&pid=14

Je zal er zeker veel aan hebben :wink:

Met veel liefde geduld en tijd kan Aadje nog tam worden :wink:


vele groetjes

janet

nou, ik zal toch nog moed proberen te houden en met mijn hand rechtstreeks in de kooi gaan. Kijken of het gaat, bedankt zover en..... wordt vervolgd!!
Janet

Kuslar

Hi Janet

Hou volle moed!! Geduld wordt altijd beloond.  :D  :wink:
Mijn meisje is 3 jaar oud, kwam na 4 dagen op mijn hand en na een week op mijn schouder. Cabar ook.
Heb geduld.

Veel succes :wink:






_______________
liefs layla en gülcan & Cabar

janet

maar Layla, Culcan was natuurlijk wel een jong vogeltje of niet? Aadje is nu net 1 jaar!!

neen layla haar parkietje Culcan was zelfs al ouder dan Aadje toen ze ze tam maakte
ge safrena

Jorijn

Met heel veel gedult kom je er wel... Bij de ene pariet duurt het wat langer als bij de andere parkiet.. Blijven volhouden en wat je er op het laatst voor terug krijgt is geweldig ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Kuslar

HI janet

Inderdaad wat safrena zei. Gülcan was 3 jaar toen ik haar kocht en was ook erg bang van me hand.
Ik deed elke 15 minuten mijn hand in de kooi en deed mijn hand er pas uit als ze weer rustig ging zitten op haar stok.
Zo kan jij ook het beste doen. Als ze dan onrustig wordt en je haald je hand er dan uit dan denkt ze dat ze de vijand heb verjaagt. Ze kwam op mijn hand en later op mijn schouder. Twee weken later kocht ik Cabar. Een jongere parkiet van nog geen 1 jaar en kwam ook snel op mijn hand en op mijn schouder.

Heb geduld. wees niet ongeduldig want dan lukt het niet. :wink:  :D




__________________________
liefs layla cabar & gülcan