Kamerplanten

Gestart door Quirien, december 19, 2005, 21:20:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Quirien

Ik wil graag planten in huis wegzetten, maar mijn losvliegende parkiet Batman eet van alle planten. Ik heb op de site de lijst met giftige planten gevonden. Zijn alle overige planten helemaal veilig of heeft iemand tips voor planten die zeker geen kwaad kunnen en waar hij lekker in kan spelen.

Ingrid

Hoi Quirien,

Welkom op het forum :).
De lijst is niet volledig, het betekent dus niet dat alle overige planten niet giftig zouden zijn. Hou je maar vast aan de stelregel: "niet weten is niet eten".

Mijn twee boefjes hebben een Ficus Benjamin helemaal gesloopt en zijn er niet ziek van geworden. In het begin was ik hier erg huiverig voor, er stonden op internet veel tegenstrijdige berichten qua giftigheid.
Parkietenfreak (beheerster van deze site) vertelde mij dat een eerder parkietje van haar ook een Ficus Benjamin had gesloopt en er nooit ziek van is geworden.
Daarop heb ik besloten ze hun gang te laten gaan, beiden zijn nog kerngezond (de plant is een ander verhaal  :lol: ).

Verder zou je nog aan bamboo plantjes kunnen denken, die zijn zeker niet giftig.

Groetjes, Ingrid

Quirien

Heel erg bedankt! Ik dacht dat een ficus ook niet kon, maar ga het proberen.
Groetjes Quirien