Papvoeding op andere manier toedienen?

Gestart door Kiddo, juni 09, 2020, 23:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiddo

Omdat mijn Kiko na zijn ziekte nog papvoeding moet krijgen, moet ik hem 4x per dag vangen. Dit is voor ons allebei geen pretje, en doet de band niet ten goede. Ik heb geprobeerd om het door de tralies aan te bieden met een spuitje. Maar hij is als de dood voor dat spuitje, want dat heeft hij 4 weken lang gedwongen in zijn bekkie gekregen.

Nu vroeg ik me af of ik het ook op andere manieren kan toedienen? Bijvoorbeeld in een bakje of door zijn zaad.

Hebben jullie tips of ideeën hoe ik hem de papvoeding kan laten eten zonder hem te moeten vangen?
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Kiddo

Net als mijn vraag over probiotica, is dit ook een prangende vraag om advies.
Hij moet aankomen, maar hij vindt de pap via dwangvoeding echt verschrikkelijk.

Kan ik het ook op een andere manier in zijn systeem krijgen, zodat ik hem niet 4x per dag de stress van het vangen, vasthouden en dwangvoeding hoef te bezorgen?
Ik hoor het heel graag, alvast bedankt.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Kleintjes

Dwangvoeding is niet leuk, maar vaak de enige oplossing.

Zeer dringende vragen, zoals deze, kun je beter aan je dieren arts / vogel arts stellen. Niet iedereen hier heeft de  kennis van dit soort zaken, en mogelijk dat degenen die 't wel hebben momenteel niet (meer) aanwezig zijn.
Ik wil niet zeggen dat je hier geen vragen kunt stellen, zeer zeker niet (kunnen we immers allemaal van leren), maar zeer dringende gevallen: Raadpleeg bij voorkeur de dieren arts / vogel arts.

Ik hoop dat je 'n oplossing kunt vinden *fingers crossed*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kiddo

Ik heb verschillende dingen geprobeerd.
Ik heb de pap heel dun gemaakt en er toen een gierst stengel in gerold, deze laten drogen en de volgende dag in zijn kooitje gehangen. Dit ging best wel aardig.
Ik heb ook een beetje pap heel dik gemaakt en daar kleine zachte balletjes van gerold. Deze heb ik in zijn voerbak gedaan. Dit ging even goed, maar al snel had hij door wat het was en liet hij het liggen. Masr wellicht werkt dit bij andere vogels wel.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Kleintjes

Dat is nog eens 'n idee, op iets lekkers laten plakken :D
Ze zijn inderdaad slim, en hebben al gauw door dat er iets anders is ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses