Goede Introductie. En Nu?

Gestart door maureen, december 17, 2005, 15:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maureen

Hallo allemaal,

Voor mijn parkiet Roekie van 1 jaar oud heb ik vorige week een jongere parkiet als vriendje, Nicky,  gekocht. Roekie is niet tam

Nicky zat deze week apart in een klein kooitje naast de kooi van Roekie.

Vandaag wilde ik beide laten vliegen, maar Roekie kwam niet uit de kooi. De jonge vogel wel.

Uiteindelijk heb ik Nicky voor een nadere kennismaking bij Roekie in de koi gezet en dat verliep uitstekend. Roekie voerde Nicky en Nicky liet zich ook door Roekie schoonmaken. Kortom een prettige kennismaking

Na een uurtje heb ik Nicky weer in zijn tijdelijke kooitje gezet.

Is dat verstandig??? Of had ik ze samen moeten laten zitten??

Wie o wie kan mij helpen????

Groetjes van Maureen

Parkieten-Freak

Hallo Maureen,
ik denk dat je het zo heel goed gedaan hebt. De vogels krijgen op deze manier de kans om elkaar te leren kennen. Erg leuk dat Roekie zo reageert trouwens!
Ik zou dit gewoon een paar dagen volhouden, en de kooien van beide vogels naast elkaar zetten. Als het zo goed blijft gaan, laat ze dan gerust langer bij elkaar in de kooi.
Je kunt ze definitief bij elkaar zetten als je een dag thuis bent, zodat je een oogje in het zeil kan houden en in kunt grijpen mocht het nodig zijn.


maureen

Zoals ik vorige week al op het forum schreef,. Nicky en Roekie hebben een succesvolle eerste kennismaking gehad. De oude voerde de jongen vogel en ze maakten elkaar schoon. Leuk om te zien!!!

Nadat ze weer in hun eigen kooitje waren begon Roekie te schetteren zoals we dat niet van hem kennen. Door de tralies heen probeert ze contact te krijgen met de andere vogel.

Ik vind het fijn om te zien dat ze elkaar aardig vinden en dat ze bij elkaar willen zijn.

Is het normaal dat Roekie schettert en zal ze dat straks minder doen als ze echt gehele dagen bij elkaar zitten???


Groetjes van maureen