Doek Over Kooi

Gestart door Corlinda, december 16, 2005, 22:43:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Corlinda

Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een jonge parkiet, ik vroeg me alleen af, is het nodig dat je s`nachts een doek over de kooi moet doen?

Parkieten-Freak

#1
Niets moet, maar het is wel aan te bevelen als de kooi in de huiskamer staat en al helemaal als je wat later naar bed gaat.
De parkieten krijgen dan toch niet iets meer rust. ;)


Foxy Lady

hey corlinda
ik heb nu mijn parkietje ongeveer 1.5 maand, en ik heb van af het begin een doek erover heen gegooit. Volgens mij is dat helemaal geen probleem.
mijn parkietje krijgt daar juist een goede ritme van, met doek om is hij dan gelijk rustig.  :D
maar het is gewoon wat je het handigste vind natuurlijk, sommige parkietjes hebben het waarschijnlijk niet nodig
:lol:

Hanney

Hey hey

Over mijn kooi zat ook een deken omdat hij vreselijk begon te fluiten s'ochtend. Maar in de zomer was het (vond ik dan) te warm om nog een deken er over heen toen heb k het zonder gedaa en heeft hij niet meer geknetterd vroeg in de morgen ;)

Ik zou als k jou was gewoon proberen met een doek en kijkenwat het met je parkietje doet  :P

veel sucses ;)

thexfile

klinkt allicht stom maar ik doe het dus niet....
op 1 of ander manier vind ik het niet verstandig want het ventileerd de kooi immers minder en als ik zelf onder een deken ga liggen met mijn kop vind ik dat ook niet lekker ademen....

zou ze nog eerder in een ander ruimte zetten dan een doek er over te doen....

verder vind ik dan dat je vogels ook aan jouw ritme moeten wennen en dus maar met jou op en af gaan....

klinkt allicht stom maar in het begin dacht ik het nl ook te doen en heb er maar van af gezien....

heeft een maar maand geduurd en wat zaterdag en zondag ochtende verpest door te veel lawaai en zo , maar ze zijn nu zo ver dat als ik slaap zij slapen en als ik wakker ben zij wakker zijn.... heb er in die zin geen last meer van....

maar ik vind verdere ook dat als je vind dat je vogels te veel lawaai maken dat van te voren had moeten weten dat dit zo zou kunnen zijn , want dan kan ik ook zeggen dat ze te veel poepen en zo etc...

er hangen nu eenmaal ook na delen aan... en ik vind dat je dat maar voor lief moet nemen....

tis jouwn keus

Corlinda

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties, ik heb het even aan gezien, en heb dus geen doek over de kooi, en het gaat nu prima, sàvonds slaapt ze als een blok, ook al zitten we in de kamer, maakt coco niks uit....
Heb sinds kort een nieuw parkietje erbij, genaamd wicky een mannetje, het gaat prima....