Voer ervaring

Gestart door jommke, juni 09, 2018, 21:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jommke

Hallo
Ik voer nu prestige budgies grasparkieten van verzele-laga. maar ik zag in de winkel premium prestige budgies grasparkieten ook van verzele-laga. Wat is nu het verschil tussen die twee en zijn er mensen die die laatste gebruiken wat is jullie ervaring en mening?

Kleintjes

In de Premium zitten extra korreltjes, de zogenaamde VAM korreltjes (Vitaminen - Aminozuren - Mineralen), echter als je je voegltje groente en fruit geeft, is dit niet nodig (en de meeste vogeltjes laten die korreltjes liggen). Ook zitten (in de nieuwe verpakkingen, schijnbaar) ook grit. Grit en kiezeltjes kun je ook makkelijk apart aanbieden, en zijn goedkoop.
De kleurige VAM korreltjes worden door veel vogeltjes niet gegeten, maar je kunt altijd eens 'n pak proberen. Extra snackje is altijd mooi meegenomen ;)

Is dus eigenlijk de luxe variant op 't gewone zaadjes mengsel van Versele Laga (ik geef zelf de Classic, net zo goed, en groente en fruit krijgen ze hier ruim voldoende :) Grit en kiezeltjes geef ik gemengd in 'n apart bakje, totdat de dames des huizes besluiten alles eruit te gooien en van de bodem te pikken)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

jommke

Dan zal ik ze de gewone zaadmengeling geven .