Baby parkietje met lege krop

Gestart door spritetje, juli 08, 2016, 13:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

spritetje

Ik heb al wat ervaring met bij voederen van grasjes . Maar er is een kleintje waar ik mij zorgen bij maak . Het zit regelmatig met een lege krop en eigenlijk wel vaak lang . Het diertje zit samen met een iets groter jong in de nestblok en is redelijk alert maar niet om te zeggen super levendig . Ik had deze week al gezien dat het diertje met een lege krop zat en na enkele uren (1-2uur) nog eens gekeken en er was niks veranderd aan de krop , terwijl de andere wel kropverandering had . Diertje meegenomen naar binnen en wat pap gegeven en teruggezet . Vandaag weer , ik kijk om 09.00 en weer lege krop , ik vul het voer aan en wacht nog 2-3 uur eer terug te gaan kijken en weer is de krop leeg terwijl de andere gevuld lijkt . Beestje weer meegenomen en wat bijgevoerd . Zodat het diertje weer energie krijgt om eten te vragen wanneer het opgediend wordt  ::) door de papa . Er is deze week een pop ontsnapt en ik denk dat dit haar jongen zijn .

Is het eigenlijk ok om zo'n jong bij te voeren? Ik denk dat het zo'n 2-3 weken oud is. De tweede keer is al beter gelukt om te voeren . Ik denk dan zo van , wie niet waagt niet wint .

Sara

Ik denk dat je dan best dit kleintje volledig met de hand grootbrengt. Als het ander parkietje gevoerd wordt is het goed, dan moet je die niet met de hand grootbrengen. Het lijkt me het best dat je je wel ontfermd over het kleintje met de lege krop. Hier kan je lezen hoe dat moet: http://www.gras-valkparkieten.nl/kweken/handopfok/

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

spritetje

ik weet wel hoe het moet , ik heb er laatst enkele grootgebracht die al redelijk in de pluimen zaten . Maar deze waren met 6 die elkaar warm konden houden , nu zijn ze maar met 2 . Ik hou het ook liever in de nest , misschien als het sterker wordt dat ze het dan terug gaan voeren . Mocht het echt erg worden haal ik het in huis . Bedankt voor de reactie :)

spritetje

net controle gedaan en het jong is weer gevoerd door een oudere parkiet :)

Sara

Als het gevoerd wordt, is zelf voeren uiteraard niet nodig!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

spritetje

Tuurlijk ik kom er niet aan als het niet nodig is , als ik het constateer bij controle geef ik het een tijdje (2-3uur als het alert is en geen uur als het niet alert is)  voor ik ingrijp . Was wel blij om te zien dat het toch nog zijn diner gekregen heeft  ;D ;D

spritetje

Pietje is helaas gestorven , ik denk dat het toch niet ging goed komen ,de laatste 2 dagen zat de krop paars . Maar hey kheb er nog 11 in de blokken die evenveel aandacht verdienen  ;D en zij doen het prima