Bloed, Maar Ik Weet Niet Goed Van Waar

Gestart door Ellentje, december 11, 2005, 19:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellentje

Ey,
In de kooi en op de muur (de kooi staat 10 cm van de muur) heb ik bloeddruppeltjes gevonden. Eerst zag ik niet direct een wonde en dacht ik dat ze al genezen was. Ik heb geen van mijn 2 vogels zien bloeden.
Maar Tarki was bijna altijd op dezelfde plaats in haar veren bezig. Ze was ook niet meer zo enthousiast als vroeger en ik begon serieus ongerust te geraken. Nu heb ik daarstraks gezien (denk ik) dat er een zeer donkere, grote plek is tussen haar veren van haar vleugels en die van haar staart, maar je kan het niet goed zien en het is maar in een flits dat ik het heb gezien. Ik denk dat het gestold bloed is, maar het was wel erg groot. Mijn vader (hij heeft vroeger ook vogels gehad) denkt dat ze misschien gevochten hebben, maar ik geloof het niet echt omdat het zo'n rare plaats is.
Kan iemand mij helpen?
Heeft het misschien te maken met dat ze een vrouwtje is?
Please help me  :(  :(  :(
Ik word er keibang van.
Ellentje

Deesjebeesje


Safrena

Hey Ellentje

Dit heeft niks te maken omdat ze een popjes is.

Misschien is je parkietje ergens blijven achterhaken of heeft je parkietje last van bloedpennen, het is moeilijk om zoiets te zeggen

echter zoals Deesjebeesje al zei kun je daar het beste even mee langs de dierenarts gaan

vele groetjes

Ellentje

#3
Okay, Dankuwel voor jullie advies. Ik hoop echt dat hij niet doodgaat. Daarstraks fladderde hij wel ven met zijn vleugeltjes. Misschien gaat dit de goede kant uit, want ze eet ook nog steeds.

Kusjes

Ellentje


Het feit dat je vogel eet, wil niet zeggen dat hij of zij niet ziek is, of iets onder de leden heeft.
Misschien gaat het inderdaad de goede kant uit, maar misschien ook niet.
Omdat wij geen deskundig oordeel kunnen geven omtrent de aandoening van jouw vogeltje, adviseren we je om naar de dierenarts te gaan.
Het lijkt me zeer verstandig als je dit advies opvolgt. Jouw vogel kan je namelijk niet vertellen dat hij pijn heeft, of zich niet goed voelt. Hij zal kost wat kost de "schijn" van gezond zijn op willen houden, totdat hij het echt niet meer kan, en uiteindelijk sterft.
Ben verstandig, en wees een dierenvriend.
Ga naar de dierenarts. :excl:  :excl:  :excl:
Gr. PF

Ellentje

Mijn besluit staat vast, ik ga ermee naar de dierenarts. Ik moet alleen nog een adres vinden. Op deze site heb ik daarstrax een lijst gevonden dus ja

Bedankt voor jullie advies

Ellentje

Sonja

#5
Hoi Ellentje,

Een verstandig besluit!

De dierenarts zal je vast kunnen vertellen wat er precies aan de hand is met je kleine vriendje en de juiste behandeling en/of medicijnen geven.

Ik hoop dat Torki er weer helemaal bovenop komt.

Sterkte, en laat je nog weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Sonja.