Luna Eet Weer! En Hoe Verder?

Gestart door patric a, december 08, 2005, 20:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hallo,


Vandaag kwam ik thuis en zag Luna op de bodem druk bezig om het daar neergestrooide voer op te eten.

Toen ik later een voerbakje bij zijn stokje ophing heeft hij uit dit bakje bijna 10 minuten non-stop zitten eten. Niet zo verwonderlijk aangezien Luna de laatste dagen niet meer gegeten heeft.

Luna staat nu nog alleen in een rustige, verwarmde kamer. Toen ik door de dueropdning gluurde strekte hij zijn vleugels even en was (voor mijn gevoel) tevreden met zijn snavel aan het krassen

Waar ik mij nu nog zorgen over maak is dat hij nog veel slaapt en niet echt ondernemend is.

Denken jullie dat dat komt omdat hij nog op krachten moet komen??? Of zul hij zijn toekomstieg vriendje Rocco (die in de woonkamer staat) missen???

Overigens slaapt Luna wel normaal: op een pootje en met zijn kopje gedraaid

Maak ik mij zorgen om niets of heeft Luna nog een paar dagen nodig?


Groetjes, Patric


Rocky@Kuifie

Hallo,
Luna moet gewoon nog even goed op krachten komen.
Ik zou luna nu nog 4-5 dagen appart houden en op kragten laten komen.
Gebruik in de komende dagen ook vooral vrij veel eivoer.
Die dit gewoon door het normale voer heen! :)
Mvg. Mike Rocky&Kuifie

Rocky@Kuifie

#2
hier ben ik weer het klopt ook wel dat je Luna de ander parkiet mist maar je moet ze echt pas weer bij elkaar zetten over 3-4 dagen...
Maar hou er dus wel rekening mee dat je parkiet weer wat meer ondernemend gaat worden...
Mvg. Mike Rocky&Kuifie


je kan ook je gepost bericht
aanpassen door op edit te klikken
gr safrena

esther

Hoi Patric,

Fijn dat luna lekker heeft gegeten, nu heeft ze het voerbakje ontdekt.
Over het slapen hoef jij je geen zorgen te maken, het is een jonge parkiet en die slapen toch iets meer dan de ouderen.
Een jonge parkiet is in het begin nog niet zo ondernemend maar dat komt allemaal goed, ook het spelen met hun speelgoed moeten ze even leren.

Luna zal Rocco best wel missen, ze kunnen lekker tegen elkaar kletsen en Luna zal ook heel nieuwschierig zijn bij alles wat Rocco doet.
Waarschijnlijk wordt Luna ook wel iets ondernemender als ze samen zijn want parkietjes doen elkaar ook best na en leren zo van elkaar.

Groetjes Esther

Safrena

Hey patric a

Blij te horen dat luna nu al een beetje eet ;)
Ik sluit me ook aan bij Esther haar verhaal ;)

Echter wat betreft het eivoer.
Teveel eivoer is niet zo goed voor de niertjes van je parkietje
Omdat luna weer een beetje op krachten moet komen mag je nu iedere dag een beetje eivoer geven maar van zodra ze weer helemaal hetsteld is en op krachten is is dit niet meer nodig
kijk maar even op onderstaande link ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...=2962&hl=eivoer

veel beterschap voor luna
vele groetjes