regenboogparkiet

Gestart door janet, april 21, 2005, 12:36:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet

ik vroeg me af of er eigenlijk een verschil is tussen grasparkieten en regenboogparkieten? Mijn Aadje is nl een Regenboogparkiet. Zou ik hem toch ook wel tam kunnen krijgen? Ik ben er druk mee bezig, maar soms zakt de moed me wel in de schoenen hoor!!
Janet

Safrena

#1
Hey Janet

Aadje is toch het parkietje op de foto hier bij je profiel?

De naam regeboogparkiet wordt gebruikt voor veel soorten parkieten, die diverse kleuren hebben.

Bijvoorbeeld bij veel dierenwinkels worden de grasparkieten die meer dan 1 kleur hebben al regenboogparkiet genoemd en worden veel duurder verkocht dan z'n soortgenoten met 1 kleur. Terwijl het dus gewoon om een grasparkiet ging die mischien ouders hadden met verschillende kleuren.

Ook  de roodrug parkieten krijgen regelmatig de naam regenboog parkiet mee.
Ze zijn te herkennen aan de rode rug (onder de vleugels) en  zijn  groter (ongeveer 28 cm) en forser dan de grasparkiet. (zie foto)
Deze parkietensoort kan (vooral in het broedseizoen) erg agressief zijn tegen andere vogels, dus is het niet aan te raden deze bij grasparkieten te houden.

[attachmentid=639]



Een roodrug parkiet kost wat duurder dan een grasparkiet, maar een grasparkiet met meerdere kleurtjes mag natuurlijk niet als regenboogparkiet verkocht worden.
Dus vergelijk uw parkiet maar met deze parkieten en met een gewone grasparkiet en beoordeel zelf of je niet teveel betaald hebt voor een "Regenboogparkiet"

vele groetjes

[size=8]Bron:www.grasparkiet.com[/size]

[verwijderd door de beheerder]

janet

Nee, de Foto op mijn profiel is niet van mijn Aadje. Deze foto is van internet gehaald. Maar Aadje lijkt er wel op, hij is alleen iets meer aqua zou ik zeggen. Ik denk echter dat het dus gewoon een grasparkiet is met gekleurde ouders, alleen is hij wel iets kleiner. Dat ik er misschien iets meer voor heb betaald maakt me niet zoveel uit.Het heeft dus geen consequenties voor tam worden?

Doei Janet

Safrena

Hey Janet

Of je parkietje nu veel kleuren heeft of niet  het maakt inderdaad niet uit om je parkietje tam te maken :wink:

vele groetjes