vreemde rui??

Gestart door marion, april 21, 2005, 11:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

marion

Hallo allemaal.

Coco is nu al ruim een dikke maand in de rui, hij heeft al nieuwe veren op zijn kopje, en slagpennen verloren.
Het was eigenlijk over, maar heeft weer een explozie van veertjes die hij verliest.
Ik heb de kooi sinds twee dagen verzet van een vindt ik donker plaatsje naar een heel licht plaatsje dicht bij het raam.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Maar hij vindt dit te gek , hij zit ook steeds naar buiten te kijken naar de vogeltjes buiten.
En met zijn nieuwe vrienje Binkie gaat het ook steeds beter samen, dus dit kan niet de oorzaak zijn.
Ze zitten eigenlijk de hele dag samen te knuffelen of te spelen.
Of maak ik mij te bezorgt?

Groetjes Marion, Coco en Binkie.

Sonja

Hoi Marion,

Een plekje vlakbij een raam is eigenlijk niet zo goed voor een parkietje, omdat het daar meestal tocht, en daar kunnen parkieten absoluut niet tegen.
Ze kunnen er ziek van worden.
Het zou dus best kunnen zijn, dat je parkiet hierdoor weer meer veren is gaan verliezen.
De beste plek voor je parkieten zou eigenlijk een plekje zijn, waar de kooi met 1 kant tegen een muur staat, waardoor ze zich veilig voelen, en waar toch voldoende daglicht komt.
Maar ik weet natuurlijk niet of je de ruimte hebt, om dat te doen.
Je moet je parkietjes trouwens ook niet op een plek zetten, waar de kooi in de felle zon komt te staan.

Veel plezier met Coco en Binkie.  :wink:

Groetjes, Sonja.

marion

Hoi sonja.

De kooi staat best wel een stuk van de raam, in de hoek tussen twee banken in.
In de raam zitten tochtstrippen, en voor de zon heb ik rolgordijnen en een luifel.
Maar als ik jou goed begrijp is dit plekje dus niet zo gunstig.
Maar dan moet ik ze weer terug hangen aan de muur, maar dat is het donkerste plekje in de huiskamer.
Anders kan het nergens, deuren en zo!!!

Groetjes Marion, Coco en Binkie.

helma

Hoi Marion,

Je kunt een hele eenvoudige test doen om te kijken of het bij het plaatsje bij het raam ook tocht.
Zet er een waxinelichtje neer en steek hem eventjes aan.
Aan de vlam kun je dan zien of het tocht.
(laat je vogeltjes wel even in de kooi en blaas de vlam elders in het huis weer uit)

Groetjes
Helma.


Goede tip Helma!
Gr, PF

marion

Hoi Helma.

Dankje voor de goed tip, het tocht inderdaad niet, het waxinelichtje brand netjes rechtop.

Groetjes MarionenCoco en Binkie