Trosgierst

Gestart door holvoetniels, december 06, 2005, 17:52:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

holvoetniels



         hallo,

         ik heb een vraagje over trosgierst!
         ik heb 2 parkietjes en zou ze heel graag tam maken!
         maar hoe gebruik je best trosgierst???
         moet je daar stukjes van knippen of heef je direct een hele sliert?
         kan je eens zeggen hoe je dat best doet!

sasjuh

hoi

je kan het gebruiken hoe je maar wilt, maar wel oppassen dat je niet teveel geeft anders word je parkietje dik.. :)

ikzelf doe stukjes van trostgierst afhalen en geven aan mijn vogeltje, maar sommige hangen ook een hele sliert in de kooi.

en je hoeft het er niet af teknippen hoor je kan het er met je vingers afhalen.

is maar net wat jij zelf het beste voor je parkietje vind  ;)


KoKo

HoiHoi,

Ik geef mijn parkietje meestal één sliert trosgierst per week. Als het erg lange slierten zijn knip ik hem wel eens door midden.

Ik zou je parkietje in ieder geval niet te veel gierst geven. Bij mijn parkiet is het namelijk zo dat hij alleen nog maar gierst eet, en de rest van zijn eten laat staan  ;)

groetjes

Carla

Ik ben begonnen met een ganse sliert in de kooi te houden zo kan je parkietje die in het begin nog wat wantrouwig is nog een beetje afstand houden van je hand. Geleidelijkaan kan je dan het stuk trosgierst dat je aanbied verkorten totdat je een klein stukje tussen je twee vingers kan houden.

Safrena

Hey holvoetniels

Welkom op het forum

In het begin laat je je parkietje het beste eerst aan trosgierst wennen.
Van zodra je parkietje het kent en de smaak te pakken heeft kun je het gebruiken om te helpen met tam maken ;)

Je kan dan iedere keer een klein stukje in je hand doen en je parkietje dit laten eten. ;)
Let wel geef je parkietje liefst niet meer dan een halve sliert per week


vele groetjes

Kaat

Zoals hierboven wordt uitgelegd hoe je trosgierst kunt gebruiken bij het tam maken, heb ik dat zo ook bij Jan gedaan. En het resultaat: hij kust me 't liefst de hele tijd en roept ook verschillende woordjes!

Succes met tam maken!!!

noeltje

ik geef mijn parkiet altijd chocola ,,  vind die supper lekker..
:D    hij is er volgens mij een beetje verslaafd aan  net als mij..  
maar wel schattig

Ingrid

Chocola is geen etenswaar voor parkieten  :excl:  :excl:  In chocola zit een stof die giftig is voor parkieten.

Parkieten-Freak

Citeerik geef mijn parkiet altijd chocola ,,  vind die supper lekker..
:D    hij is er volgens mij een beetje verslaafd aan  net als mij.. 
maar wel schattig
[snapback]18107[/snapback]

Noeltje, besef je eigenlijk wel waar je mee bezig bent?
Lees je wel eens wat over parkieten, een artikeltje over voeding bijvoorbeeld?
http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php
Je bent namelijk bezig om je eigen parkiet te vergiftigen.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: geef je parkiet GEEN snoep of snacks.
Je verwent je vogel niet door hem overgewicht, suikerziekte of zeer nare vergiftigingsverschijnselenzoals hartritmestoornissen te bezorgen.



xAnoeskax

Trosgierst kun je inderdaad geven hoe je maar wilt.
Geef in ieder geval niet te veel want parkietjes hebben gauw de neiging om hier dik van te worden.
Wij geven altijd maar de helft van een sliert, dit vindt ie heerlijk.

En nog even een reactie op Noeltje; Ik vind het echt stom waar je mee bezig bent! Je kunt een beetje je verstand gebruiken en bedenken dat je parkiet (geen enkel dier trouwens) geen chocolade mag!
Hier zit een dikmakende stof in en je kunt je parkiet er inderdaad mee vergiftigen.
Niet meer doen dus!