Hellup!

Gestart door patric a, december 06, 2005, 15:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hallo freaks,


Gisteren schreef ik al op het forum over onze nieuwe parkiet, Luna, die als vriendje voor Rocci is gekocht. Tijdelijk staat hij in een kooi vlakbij Rocco. Na 2 weken mogen ze bij elkaar.

Nu is Luna erg actief. Hij klimt door de kooi en probeert naar Rocco toe te gaan, hetgeen natuurlijk niet kan.

Eten doet hij nog niet.

Na het klimmen gaat hij in een bolletje zitten slapen. Hiern gaat hij proberen naar Rocco toe te klimmen.


Is er iets aan de hand omdat hij in een bolletje zit te slapen na jet ontdekken?? Is dit gebruikelijk???


Graag hoor ik jullie antwoorden!!!!!!!!!!!!


Groetjes, Patric

Sonja

#1
Hoi Patric,

Luna moet nog helemaal wennen aan alles, en omdat hij zoveel nieuwe indrukken opdoet, is het niet zo gek dat hij af en toe even een tukje doet.
Hij heeft tijd nodig om alle vreemde dingen om hem heen te verwerken.
Het lijkt me overigens niet dat Luna ziek is, maar meer een beetje moe van alle indrukken.  Dat is normaal. Jonge parkietjes slapen ook nog wat vaker, en alle parkietjes rusten op zijn tijd. Dat doen mijn parkietjes ook.
Hier kun je zien, hoe een ziek parkietje erbij zit:
http://members.home.nl/isd/ziekten.html

Hou het wel even in de gaten.

Je kunt Luna een beetje op weg helpen met eten, door wat zaadjes op de bodem van de kooi te strooien, en een lekker stukje trosgierst te hangen bij zijn favoriete zitplaatsje.

Veel succes en plezier met je parkietenvriendjes! ;)

Groetjes, Sonja.