Een Vriendje Voor Rocco Is Er. Hoe Verder?

Gestart door patric a, december 05, 2005, 16:19:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hello freaks,

Vandaag was het dan zover. We hebben voor onze groene grasparkiet Rocco een geel vriendje (of vriendinnetje) gehaald. We hebben hem Luna genoemd.

De laatste weken ging et namelijk slech met Rocco. Hij zat veel voor de spiegel en voerde zijn evembeeld. Kortom uit zijn gedrag maakte ik op dat hij een soortgenoot mist. Hierbij moet ik jullie vertellen dat wij beide gehele dagen werken en Rocco dus alleen zit.

Zoals ik van jullie al las en hoorde via het forum, hebben we een Luna in een kooitje naast dat van Rocco geplaatst. Beide vogels kijken al nieuwsgierig naar elkaar en proberen naar elkaar toe te klimmem

Rocco zelf is niet zo tam dat hij vrij door onze kamer kan vliegen. Hoe kan ik vanaf nu de introductie verder gooed laten verlopen??

Hoe zouden jullie het aanpakken?????????

Groetjes, Patric en natuurlijk ook van Rocco en Luna

Sara

Ik zou beginnen met het tam maken van het parkietje dat je het eerste had,het nieuwe parkietje zou ik een paar dagen gewoon aan z'n kooi laten wennen.Dan zou ik ook proberen het andere parkietje tam te maken en al proberen om ze samen te laten uit de kooi.Als dit goed gaat kan je ze samen in de kooi zetten.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

patric a

CiteerIk zou beginnen met het tam maken van het parkietje dat je het eerste had,het nieuwe parkietje zou ik een paar dagen gewoon aan z'n kooi laten wennen.Dan zou ik ook proberen het andere parkietje tam te maken en al proberen om ze samen te laten uit de kooi.Als dit goed gaat kan je ze samen in de kooi zetten.

Groetjes
[snapback]17757[/snapback]


Bedankt voor je snelle antwoord

Inmiddels staan de kooien van Rocco en Luna een paar uren bij elkaar. Luna, de nieuweling is erg actief en zeker niet angstig of teruggetrokken. Voortdurend kijkt hij wat Rocco doet. Rocco, op zijn beurt, klimt voortdurend naar Luna toe en probeert hem al tikkend met zijn snavel, kusjes te geven. Ze proberen echt contact te maken.

Hoe lang zouden jullie nu wachten , zeker al ik zie hoe nieuwsgierig ze naar elkaar zijn. Nadeel is dat ze niet tam zijn, maar wel nieuwsgierig naar elkaar.

groetjes

Chantalleke

Ik zou zeker twee weken hanteren. Dat was ons ook aangeraden. Onze 'oude' parkiet is wel hartstikke tam, maar toch zijn we tevreden dat we ze zo lang gescheiden hebben gehad. Billy, de jongste telg, doet Sjef nu nog steeds in bijna alles na. Als we haar eerder bij Sjefke hadden gelaten, dan was dat nóg erger geweest. Voordeel voor ons zeg ik er eerlijk bij, was dat we Sjefke gewoon een half uurtje per dag in Billy's kooi lieten en daarna weer naar buiten haalde.
Misschien dat je jouw oudste parkietje ook zo ver krijgt dat hij op je vinger mee de kooi uit wil?

Veel plezier in ieder geval!
Chantal

Rocky@Kuifie

Hallo,
Ik had voor mijn eerste valkparkiet ook een nieuw vriendinnetje gekocht.
De nieuwe eerst 2 dagen aan de omgeving laten wennen.
en daarna allebei de kooien gewoon open gezet.
Het duurde meer dan een 1 uur voordat ze er beide uit waren maar toen ze er samen uit waren was t ook meteen raak lekker snavelen en elkaar schoonmaken.
Je hoeft je parkietjes niet eerst tam te maken om ze rond te laten vliegen.
Want als de parkiet honger krijgt gaat het vanzelf weer de kooi in.
en in mijn geval was het zo dat beide valkjes na ongeveer 6 dagen met elkaar buiten de kooi gewoon in de zelfde kooi gingen zitten.
Dus, tam hoeft niet perse...
Groetjes Mike Kuifie en Rocky

Kaat

Tam hoeft dan niet persé, maar 't is wel verschrikkelijk handig.
Als je bijvoorbeeld de kamer uit moet, of er staat iemand aan de voordeur? De kans dat zo'n kleintje per ongeluk met je mee vliegt (en naar buiten glipt) of tussen de deur komt, heb je altijd. Het is erg makkelijk als je je vogeltje dan even vlug in de kooi kan zetten, om ongelukken te voorkomen.

Toevallig las ik net 'n topic over trosgierst en tam maken: http://forum.parkietenweb.nl/Trosgierst-t3185.html

Succes met Rocco en Luna!!!