Ziek Of Niet

Gestart door boefje, december 05, 2005, 14:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Heej mensen ik heb zojuist het artikel gelezen van Dick uit Aruba maar ik weet niet of mijn parkiet nu ziek is of niet

Mijn handtamme parkiet (pietje) die was eerste instantie tegen alles aan het rijden er kwam ook echt *knip* op mijn hand tegen de volliere enzo... ook spuugde hij zijn eten uit en at het daarna zelf weer op dus ook op mijn vinger dat vond ik niet zo smakkelijk dus heb ik een parkietje uit de volliere gehaald waar mijn pietje dol op is als hij los in de schuur is omdat gekost en gerij tegen te gaan.
nu een paar dagen later is pietje sikkeneurig en slaapt of dut de hele tijd op 2 poten ook is hij opgezet niet extreem! voor de rest als je hem op de vinger wil zitten dan kibbelt hij tegen en bijt me (dit was eerder nooit het geval!)
voor de rest schud de parkiet zich heel vaak uit mss wel 3 x in een minuut en als hij eruit is dan vliegt hij een klein stukje en begint dan te piepen alsof hij helemaal uitgeput is terwijl hij voor de tijd de kamer kon doorvliegen...
voor de rest lijkt het alsof pietje scheeft vliegt dit valt me op.
groetjes boefje en een vingerbijt van pietje

Safrena

Hey Boefje

Als je parkietje een piepend geluid bij het ademhalen heeft kun je beste even bij de de dierenartst langs gaan
dit kan wijzen op een verkoudheid of luchtwegen infectie

veel besterschap met je parkietje

vele groetjes