parkieten eten geen fruit

Gestart door jefke2120, april 02, 2015, 09:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jefke2120

Mijn parkietjes eten geen fruit en ik geef het hen nu al 'n tijdje.
Ik eet altijd eerst zelf een deel van banaan en dan geef ik ongeveer 5 sneedjes aan mijn parkietjes, maar ze willen het maar niet eten.
Alvast bedankt

Leestekens geplaats waar nodig, leest prettiger ;)

Kleintjes

Probeer eens andere soorten groente en fruit. Niet alle parkietjes lusten dezelfde dingen.
Steeds gewoon wat aanbieden. Als ze jou zien eten, willen ze meestal zelf ook proberen wat 't is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Ergens heb ik gelezen dat fruit niet eens zo goed is omdat er verborgen suikers inzitten. Je kunt ze beter groente geven.
Hier zijn ze gek op een schijfje komkommer (zonder schil - ja ze zijn kieskeurig) en witlof. Probeer dat eens of een blaadje sla. Misschien dat dit er wel in gaat. Ook schijnt komkommer te helpen bij de rui - al merk ik daar weinig van als er 6 in de rui zijn. ;)

Succes en inderdaad wat Kleintje zegt blijven aanbieden op een gegeven moment dan gaan ze het wel proberen maar geen uren in de kooi laten hangen, zeker fruit niet.

Solarstone83

Citaat van: jefke2120 op april 02, 2015, 09:44:33
Mijn parkietjes eten geen fruit en ik geef het hen nu al 'n tijdje.
Ik eet altijd eerst zelf een deel van banaan en dan geef ik ongeveer 5 sneedjes aan mijn parkietjes, maar ze willen het maar niet eten.
Alvast bedankt

Leestekens geplaats waar nodig, leest prettiger ;)

Probeer het eens met hele kleine stukjes, maar dan ook echt kleine stukjes, wellicht zijn ze er nog bang van? Ik geef ze wel eens een stuk je appel, ter grootte van een tandenstoker, dit houd ik dan vast zodat ze op de hand komen zitten.

karin v h

Het is trouwens niet als bij de mensen hoor dat parkietjes 2 ons groenten en 2 stukjes fruit moeten eten.
Als ze wat eten is het fijn maar als ze goed zaad of pellets krijgen hoeven ze geen fruit/groente te krijgen.
Maar het is toch een kwestie van blijven proberen. :)

gugakip

Ik zou eens proberen met andere soorten fruit. Onze grasparkieten eten ook geen banaan, maar zijn dol op appel. Nuja, een deel om op te eten, en voor de rest om gewoon in het rond te zwieren en aan stukken te scheuren ;)

Moest je hier in geïnteresseerd zijn, hier is een uitgebreide lijst met allerlei soorten fruit dat grasparkieten mogen eten: http://www.grasparkieteninfo.nl/voeding/fruit/

Succes :)

ParkietLover_XOXO

Ik geef mijn grasjes welleens vers geplukt gras, misschien kun je dit eerst proberen zodat ze wennen aan iets nieuws en een vaste fruit/groente plekje houden Success !  ;)