Hoe oud is deze parkiet? Juiste informatie?

Gestart door Elektrooo, maart 05, 2015, 16:35:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elektrooo

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Engelse parkiet aangeschaft via een kweker, als maatje voor onze huidige engelse parkiet.

Ik heb echter mijn twijfels over de leeftijd aangezien hij een witte ring om de iris heeft, de kweker vertelde mij dat hij van 2015 is. Volgens de kweker staat er 2015 op de ring. Hij is echter wel een flink stukje groter als onze huidige parkiet, terwijl ze ongeveer even oud zouden moeten zijn.

Ik heb de kweker gemaild en zijn reactie was dat het kan zijn omdat hij bont van kleur is, ze hebben dan een andere kleur nagels of keelstippen.

Kan ik op deze informatie vertrouwen of lijkt het erop dat deze parkiet toch ouder is dan mij is verteld?
Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

Elektrooo

Sorry, er is iets mis gegaan waardoor dit bericht er 3x staat. De andere 2 topics kunnen worden verwijderd. :)

karin v h

Je kunt wel zien welke kleur de ring heeft, de meeste kwekers weten zo welke kleur erbij welk jaar hoort.
Het is trouwens een prachtige man, een engelse man is altijd groter als een grasparkietje.
Ik ben nooit goed in jaren schatten maar van dit jaar is hij zeker niet, het is pas maart en hij ziet er al helemaal 'vol' uit ook bij zijn ogen. Dus hij is minstens van 2014 als het al niet van 2013 is.
Maar als je de kleur van de ring weet dan kun je er denk ik ook met google wel uitkomen maar hier zullen vast mensen zijn die je kunnen helpen.

JudithO

Kleur van de ring is ook niet altijd alles. Ik heb parkietjes gehad waarbij de kweker gewoon een ringetje om het pootje heeft gedaan. Zo hadden alle parkieten uit hetzelfde nest een andere kleur ring.

Nu heb ik parkieten die wel degelijk een goede ring dragen. Die zijn ook gegrafeerd, dat waren die anderen niet.

Dat je parkiet niet van 2015 is, moge wel duidelijk zijn. Je hebt hier een mooie volwassen man.

karin v h

Judith dat ben ik met je eens maar een parkiet van 2013 zal geen ringetje van 2015 dragen want die zijn er dan nog niet. ;)

Kleintjes

Citaat van: karin v h op maart 06, 2015, 11:51:33
Judith dat ben ik met je eens maar een parkiet van 2013 zal geen ringetje van 2015 dragen want die zijn er dan nog niet. ;)
Als er al op staat, dat hij van 2015 is. TS schrijft: "Volgens de kweker.." dus 't is niet zeker dat 't er op staat.
Cookie en Jecky zijn ook beide gerings, maar allebei met 'n rode ring. Hun kweker vond 't alleen belangrijk dat hij kon herkennen wat de jongen van dat jaar waren, verder niets. Ringen zeggen niet altijd alles.

@ Elektrooo: Weet je misschien, wat er op de ring staat? Dat kan misschien helpen bij de vraag, welke leeftijd hij heeft. Dat hij volwassen is, is duidelijk aangezien de neusdop mooi blauw is.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Elektrooo

Bedankt voor de reacties! Beide parkieten zijn van dezelfde kweker en hebben een paarse ring van 2015 om. De eerste parkiet lijkt alleen qua uiterlijk veel jonger en is dus kleiner dan degene die jullie op de foto zien. (Beide zijn het engelse)

Gezien de kleur van de ring zou ik er dus vanuit moeten gaan dat hij van 2015 is, maar zoals jullie ook aangeven; volgens mij is hij ouder dan dat.