2 parkietjes steeds schuwer...

Gestart door ciska, april 20, 2005, 21:33:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ciska

Nou ik heb echt respect voor diegenen die het gelukt is om twee parkietjes tam te krijgen hoor!! Ik heb die van mij nu drie weken en ze worden steeds schuwer, terwijl ik echt heel erg mijn best doe om ze tam te maken...!
In het begin kon ik ze nog aaien en kwamen ze op mijn hand trosgierst eten, maar nu worden ze dus steeds banger. Terwijl ik heel veel aandacht aan ze heb besteed en er nooit iets gebeurd is waardoor ze geschrokken zijn.
Vind het echt heel jammer, maar begin wel een beetje mijn geduld te verliezen....
Ze vliegen wel lekker door het huis en gaan gelukkig zelf terug in de kooi (alleen \'s avonds is dat wat lastiger...).
Maar had het toch wel leuk gevonden als ze mij ook wat aandacht gaven in plaats van alleen aan elkaar......

Tjipie lover

Zoals op deze site te lezen is het zo dat ze op een gegeven moment in de pubertijd komen.
Dan willen ze dus ineens niet meer op je hand zitten of iets anders doen.
Heb dit zelf ook bij mijn Bliksem gemerkt.
Maar blijf gewoon afwachten en proberen of ze het weer willen.
Veel geduld houden.

Snavelkusjes van Donder en Bliksem!!!

ciska

Maar ze zijn nog maar 10 weken oud, dan zit je toch nog niet in de pubertijd?! Het is gewoon dat ze alleen maar oog voor elkaar hebben en mij niet nodig hebben denk ik.

Meltjuh

Macho heeft ook een tijdje gehad dat hij niks van mij wilde weten.
Nu kan ik hem weer aaien, op me vinger laten zitten en hem uit mijn hand laten eten.
Het komt allemaal wel goed de aanhouder wint  :roll:  :wink:
Ik heb er trouwens ook 2  :lol:  :D

Renate

Hoi,

Mijn parkietje Joepie wordt de laatste tijd alleen maar agressiever, zodra
ik met m`n hand richting de kooi ga begint ze al te happen/bijten naar m`n
vinger, ik begin zo af entoe de moed te verliezen als ze weer zo agressief is,
ik durf haar niet meer uit de kooi te halen omdat ze alles sloopt en niet meer bij me komt om haar
weer in de kooi te krijgen.
Ik weet het niet meer heb alle tips en adviezen geprobeerd, maar niets helpt :( :( :(

Safrena

Hey Renate

Joepie is nog jong dacht ik he?

Ze is nu in de puberteit gekomen en zal ze uittesten wat ze allemaal mag.

Je mag de moed niet opgeven en niet laten merken  dat het pijn doet, en trek je hand niet weg als ze bijt anders ziet ze dat als een overwinning en zal ze dit blijven doen.

beloon joepie ook heel uitbundig als ze niet bijt en negeer haar volledig als ze bijt
blijf oefen en heb geduld. De aanhouder wint zegt men maar het is meestal waar :wink:

vele groetjes

mirjam

Toevallig heet mijn parkiet ook joep en vertoonde hij een tijdje hetzelfde gedrag. Negeren werkte niet en boos kijken en alle overige tips hielpen eigenlijk ook bijna niet. Wat wij gedaan hebben is wel steeds blijven proberen, maar als joep in zijn kooi zat lieten we hem met rust.

We probeerden hem dus alleen maar op onze handen enzo te laten zitten als joep buiten zijn kooi was.
We wilden hem het idee geven dat zijn kooi een veilige plek is waar hij rust kan vinden als hij daar behoefte aan heeft. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat een parkiet ook niet altijd zin heeft in aandacht.

En dit hielp. Als joep uit de kooi was dan was hij veel liever en beet veel minder en in de kooi had hij rust.

Nu is joep ontzettend tam en ook een betje gek (welke vogel loopt er nu graag over de grond :)  )
En nog steeds laten we hem in de kooi met rust. Als hij aandacht wil komt hij uit zijn kooi en komt hij bij je zitten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Mirjam

ps met joep is het nooit een probleem geweest om hem in zijn kooi te krijgen. In het begin deed ik dat met gierst want als hij dat zag vergat hij alles om zich heen. Nu pak je hemzo op en zety hem in zijn kooi.