Darmontsteking/infectie

Gestart door Koekie2015, maart 05, 2015, 16:34:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekie2015

Hoi vogelliefhebbers,
Ik heb net 5 dagen een grasje van 7 weken jong.
De eerste paar dagen vond ik hem heel rustig.
Niet spelen, niet fluiten, hij zat rustig op een stok dat inmiddels zijn  vaste plek is geworden.
Eten en drinken deed hij wel, en zichzelf schoonmaken. Trosgierst lustte hij ook. Ik dacht, hij moet misschien nog wennen.
Maar ik zag gisteravond dat zijn poepjes bleven plakken aan de onderkant.
Lang leve deze forum want ik heb hier geleerd dat dat op een ziekte wijst.
Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest en wat blijkt..marme Koekie heeft een darmonsteking/infectie.
Hij heeft een boost gekregen (2 prikjes) en een antibiotica kuur waarmee ik morgen begin. Ik hoop zo dat het effect heeft  :-[

Maar nu mijn vraag. De arts zei om hem lekker warm te houden. Maar hoe doe ik dat? Het is niet koud in huis, zo'n 19 graden. Ik heb deze nu op 21 graden gezet. Misschien een doek over zijn kooi en 1 kant openlaten? Zodat hij wel buiten zijn kooi kijken.
En moet ik hem nu helemaal met rust laten? Of een paar keer per dag op mijn hand nemen?
Ik merk ook dat hij niet meer van de eivoer eet. Maar wel de fijne zaadjes (in een aparte bak).

Heeft iemand wat tips zodat ik het zo comfortabel mogelijk kan maken voor Koekie??

Bezorgde vrouwtje

Samm

Helemaal met rust laten, hij kan z'n energie beter gebruiken n spreekt voor zich.

Loeky

Laat hem maar met rust en je zou een warmtelamp boven de kooi kunnen zetten.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Koekie2015

Bedankt voor jullie reacties.