Schurftmijt

Gestart door DavyS, februari 28, 2015, 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DavyS

Hallo allemaal!

Sinds enige tijd heeft onze valkparkiet een soort van aangroeisel aan zijn bek.
Na opzoeken vermoeden wij dat dit wel eens schurftmijt zou kunnen zijn.
Hieronder plaats ik 2 foto's in de hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen.

Onze valkparkiet zit naast een prachtrosella maar deze heeft er geen last van (wel een aparte kooi).

Kan iemand ons vertellen hoe we dit het beste kunnen behandelen, en valt dat er dan gewoon af?

Alvast bedankt!

Loeky

Ik weet niet of het wel schurfmijt is. Het lijkt ook wel op een gezwelletje. Het beste kun je even een vogelarts raadplegen.
Sterkte!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Lijkt mij geen mijt, eerder 'n tripje dieren arts inderdaad.
Kan van alles zijn. Beter even laten nakijken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DavyS

Dan doen we dat.
Hij (of zij?) is nu een jaartje of 8. Daar zouder er toch nog een heel deel moeten bijkomen vind ik.  :'(

Kleintjes

Parkieten kunnen zeker nog heel wat ouder worden :)
Ik zou 't even laten nakijken, is misschien 'n "kleinigheidje".
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DavyS

Ik post niet veel maar wil jullie toch nog even op de hoogte houden hoe het is afgelopen!

Daags na dat ik mijn vraag gesteld had is het aangroeisel van kleur veranderd. We hebben toen contact gehad met een dierenarts en deze vertelde me dat get waarschijnlijk een scheefgegroeid stukje snavel was.  :-\

De dag erna is het eraf gevallen ...

Maar het beestje eet en drinkt goed, hij zingt en kwetterd dus ik denk dat hij nergens last van heeft!

Bedankt alvast!

Koekie2015

Gelukkig gaat alles weer goed met je valkparkiet. En goed dat je dat even laat weten. Ik heb namelijk zitten meelezen of ik wat wijzer zou worden met mijn parkietje :)

Maar het lijkt erop dat mijn grasparkiet er misschien wel last van heeft.
Weet iemand of dit een beginnende schurfmijt is?   :(
Ik hoop zooo van niet. Dat arme vogeltje is morgen pas klaar met zijn antibiotica (tegen darminfectie). Zou dat ook niet helpen tegen schurftmijt? Of veranderd hij zijn snavel zo van kleur  :-\
Als het voor jullie niet duidelijk zichtbaar is dan word het weer een rodje dierenarts.

Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is


N@th@lie

Ik kan zo niet echt wat zien en ben ook geen deskundige,maar kun je niet proberen om het nog dichterbij te fotograveren en de foto naar je dierenarts te mailen met deze vraag?Dat scheelt weer een stressvol ritje wat ook slecht is voor de weerstand.Ik heb nog geen parkieten maar wel andere huisdieren en ik weet hoeveel zorgen je kunt hebben om een diertje,dus ik wens je veel sterkte en hopelijk is het niks en kun je gewoon genieten van je vogel.

josva

Koekie15,

het is duidelijk op de foto te zien dat er niks aan de hand is.

Koekie2015

Bedankt voor jullie reactie Josva & Natalie. Ik maak me nogal gauw zorgen omdat hij zo jong is en een slechte start heeft gehad.