Nieuwe kooi, voerbakken op de bodem maar dan

Gestart door yeldi, februari 20, 2015, 22:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Hallo iedereen,

zoals jullie weten hebben wij sinds een week een 2e parkiet erbij, en dit gaat fantastisch, ze verzorgen elkaar, vrijen met elkaar, spelen met elkaar, en de 2e parkiet is er helemaal van opgeleefd en vele male actiever.

Met de komst van de 2e parkiet hebben we ook besloten ze een nieuwe ruime brede kooi te geven (hagen vision) hele mooie kooien absolute aanrader vinden wij dan.
Nu heeft de fabrikant bedacht voerbakken op de bodem, dubbele open bakken waar ze ook op kunnen zitten, gedachten hierachter minder troep buiten de kooi.

De parkiet die we al hadden heeft nooit wat met de bodem gehad, waarom niet goeie vraag, bij de oude kooi hadden we een dichte bak, bij de nieuwe kooi is de rand volledig transparant.
Jullie voelen hem al aankomen, eten uit de bakken op de bodem ho maar.....

We dachten slim te zijn, trosgierst vanaf de onderste tralie naar de bodem leiden, oh ja dat lusten ze wel, ze klimmen van de tralies op de stengel maar afzakken naar de bodem nada.

We gaan ze niet laten verhongeren dus in de avond hangen we maar een bakje met voeding in de kooi en aan het einde van de ochtend halen we het er weer uit.
Iemand misschien een tip hoe dit aan te leren of een truukje om ze over te halen, of moeten we helemaal geen extra voerbakken ophangen en afwachten ?

graag jullie advies.

Samm

Die kooi heb ik ook, heb die voerbakken eruit gehaald, vind dit heel onhygiënisch.. Heb gewoon bakjes van mezelf er weer ingehangen.

foxie13

Ik heb die kooi ook, ik had trostgierst inderdaad op de bodem gelegd, ze eten bij mij gewoon uit die bakjes.