Vogel knalt tegen raam

Gestart door Ballan30, februari 13, 2015, 09:49:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ballan30

pffff gisteren knalde mijn vogel tegen het raamin de living  :(  Normaal zijn de gordijnen altijd dicht.Mijn vrouw had deze even open gedaan voor extra licht,maar was het vergeten en de vogel uitgelaten.
Had hem erna in een doos gelegd dat hij voor 2 uurtjes donker zat.Erna heb ik eten gegeven,daar at hij een beetje van.
En erna zoveel mogelijk donker gezet en warm.
Nu zijn we een dag later en zie dat hij moeite moet doen om zijn hoofd recht te houden,vleugel staat scheef en  evenwichtsproblemen.
Ga nu naar een vogelcentrum en zien wat ze zeggen

Ballan30

Het moet terug goed komen volgens hun.Maar hij eet niet echt goed.
Hoe kan ik best te werk gaan nu? ivm verzorging en voeden?

Samm

Waar baseren ze dat op dat het goed komt? Wat voor onderzoeken hebben ze gedaan?

Kan van de schrik zijn dat die niet eet, kijk het nog 1 dag aan en dan stappen ondernemen.. Krijg je ook geen voedsel binnen op spelende wijs?

Ballan30

hij heeft niks onderzoeken gedaan.Hij zei gewoon dat het goed komt.De staart is een beetje gekneusd bij het vallen.
Door de hevige slag is het normaal dat hij wat moet bekomen.
Het eten gaat terug redelijk goed.Maar hij is gewoon nog heel zwak.Ikvind het zo erg voor hem

Parkieten-Freak

Naar welke dierenarts ben je geweest?


Samm

Maar het kan net zo goed gebroken zijn? Beetje raar dat die je met die woorden naar huis stuurt Hoor..

Parkieten-Freak

Hoe gaat het vandaag met het vogeltje? Is er al verbetering opgetreden?


Loeky

Wat naar zeg? Is er al verbetering opgetreden? Ik ben benieuwd!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Ballan30

Het was een vogelopvangcentrum in heusden.De dierenarts was toevallig daar en had mijn vogel met de hand gecheckt.Hij sloot een hersenschudding uit omdat hij heel goed met zijn hoofd kon draaien.Maar door de hevige slag kan hij een week of twee wat dizzy zijn.
Morgen is het juist een week geleden.Het gaat al veel beter met hem.Hij is ook al terug heel levendig en vliegt terug mooi rond.
Het enige waar hij nog problemen heeft,is dat hij soms zijn evenwicht niet 100 percent kan controleren.Maar ik zie dat wel goedkomen.Na een week moet hij hopelijk terug de oude zijn.
Ik ben alvast heel blij hoe hij nu al heeft vooruitgegaan.
Wat ik nu ook merk is dat hij nog meer aan mij gehecht is.Hij ligt zo comfortabel in mijn hand dat hij gewoon begint te slapen :-)