rood onder vleugels mannetje

Gestart door esmeraldaw, januari 11, 2015, 17:30:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeraldaw

Beste mensen

Ik heb 2 parkieten.man en vrouw en nu zag ik dat de man(blauw/wit) in het begin vd nek en begin en tussen vleugels zijnhele rug(huid) rood is.ook beetje onder de oksels onder de veertjes.het vrouwtje heeft dit zo te zien helemaal niet.ze zittens amen en soms zijn ze vervelend naar elkaar en dan weer lief.het mannetje is jonger(denk rond 5 jaar) en vrouwtje zit al tegen de 10 aan denk ik.toch zijn ze allebei wel actief en doen ze verder niet vreemd.ik geef ze kenner totaalvoer voor parkieten en net wat van die fruit en eier stokjes gekocht.ik heb de man nu wel voor zekerheid druppel tegen luchtwegmijt en schurft gegeven omdat ze daar een keer last van hebben.is hij nu in de rui of kan het iets anders zijn? Ze zijn niet handtam en komen niet uit de kooi (ivm katten).

Iris7

Rood als in bloedrood of meer roze? Liggen er enorm veel veren op de grond? Zie je wondjes?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Dit kan heel goed de rui zijn, plukt die aan zichzelf? Hou het even in de gaten.

esmeraldaw

Hallo

Sorry voor de late reactie :(
Het is moeilijk te kijkend daar ze niet handtam zijn.ik zag net dat het vrouwtje ook een licht kaal plekje op de buik heeft.
Maar het mannetje heeft in de nek bij aanzet vleugels helemaal rood.meer bloedrood.het is net of het kapot gepikt is en ze zijn samen wel eens aan het etteren maar ik zie haar echt niet op hem inpikken zeg maar. En hij kan er zelf niet bij.soms laat hij de vleugels iets hangen en staan de veertjes wat op maar niet echt alsof hij ziek is.meer te warm.toch zag ik ook dat hij onder de vleugels ook lichte plekken heeft.kan he te warm zijn? Wij hebben heteluchtverwarming en ze staan niet bij een rooster in de buurt maar deze lucht is vrij droog.

Soms zie ik inderdaad veel veren liggen,vnl staartveren maar ook wel andere veertjes maar niet overdreven veel.ze zijn niet handtam en bijten ook nog helaas dus handschoen verplicht.nu zitten ze allebei op een apart stokje met de veren iets uit en een wippend staartje. Toch zijn ze allebei alert en eten ze ook goed en water ook wel.is er een middel wat ik anders kan proberen tegen huid of wondproblemen?

esmeraldaw

Helaas is de parkiet net overleden :'(
Zijn huid ziet er raar uit.op de buik bruin bijna gedroogde kleur en rood onder de veren op de kop,nek en rug een deel.ook zagen we bij inspectie een rare witte bult op het einde van de rug.niet heel groot maar goed te zien(begin staartveren)

Vanmiddag was hij opeens stil.gister leek hij nog actief en at nog.
En ongeveer een uur geleden zat hij stil op stokje van de voerbak en viel eraf.hij leek opeens krachteloos:( hij schuifelde wat op de bodem van de bak en zat opgepropt in de hoek met zijn kopje in de hoek gedrukt.we lieten hem gaan en ik zat er een meter vanaf en niks gehoord en toen ik 30 min geleden keek was hij helaas overleden.morgen wordt hij netjes begraven.


Bedankt voor alle antwoorden.